سرپرست سازمان آتش نشانی اراک گفت:آتش نشانان اراک سال ۱۴۰۱ را با انجام ۳۱۱۹ مورد عملیات اطفای حریق و امداد و نجات به پایان رسانده و در تمامی حوادث به یاری شهروندان حادثه دیده شتافتند.
کد خبر: ۱۰۹۸۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۷ 30 March 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی،آتش پاد سوم محسن فضلی افزود: از مجموع عملیات های آتش نشانان در اولین سال قرن چهاردهم، ۱۲۳۴ مورد مربوط به عملیات خاموش سازی آتش و ۱۸۸۵ مورد آن در زمینه امداد و نجات بوده که در تمامی این حوادث نیروهای عملیاتی سازمان نشانی اراک با حضور به موقع خود اقدام به امدادرسانی کردند.
وی با اشاره به افزایش ۵ درصدی آتش سوزی ها نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۰، یادآورشد: از مجموع ۱۲۳۴ مورد آتش سوزی رخ داده در شهر اراک در مدت یک سال گذشته، بیشترین موارد مربوط به فضای سبز، باغ و مراتع با ۳۲۷ مورد، ۲۷۳ مورد مربوط به منازل مسکونی، تجاری، اداری، کارگاه و انبار، تعداد ۱۵۱ مورد مربوط به خودرو و وسائط نقیله، ۵۴ مورد مربوط به سیلندرگاز، مخازن سوخت، ترانس برق و مابقی نیز سایر موارد از قبیل ضایعات و محوطه باز بوده است.
فضلی همچنین از انجام ۱۸۸۵ مورد عملیات امداد و نجات و نیز۱۴۳۵ مورد خدمات ایمنی در مدت زمان یاد شده خبر داد و افزود: از این تعداد ۵۵۹ مورد زنده گیری و رهاسازی حیوانات خطرناک و آزار دهنده، ۴۰۶ مورد امداد آسانسور، ۲۰۴ مورد سوانح خودرویی، ۹۵ مورد گیرکردن انگشتر و اعضای بدن، ۶۲ مورد نشت گاز و مایعات سوختنی از خودرو، ۲۰ مورد انفجار، ۳ مورد مسمومیت با گاز مونواکسید کربن و مابقی آنها مربوط به سایر موارد بوده است. خدمات ایمنی نیز شامل استقرار خودرو در اماکن مختلف برای تأمین ایمنی می باشد.
وی با اعلام اینکه در مجموع آمار حوادث و حریق سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال قبل تغییر چندانی نداشته ایم، اظهار داشت: در این عملیات ها ۱۹۱۱ نفر از شهروندان نجات یافتند و ۳۳۷ نفر که عمدتا مربوط به سوانح خودرویی می باشد مصدوم و به بیمارستان منتقل شدند که متاسفانه این حوادث منجر به فوت ۴۹ نفر از هموطنان شده است.
سرپرست سازمان آتش نشانی شهرداری اراک تصریح کرد: خوشبختانه با فروکش کردن ویروس کرونا در سال ۱۴۰۱ و رفع ممنوعیت برگزاری کلاس های آموزشی به صورت فیزیکی و حضوری، به همت واحد آموزش این سازمان دوره های آموزش شهروندی برای متقاضیان و شهروندان و نیز کودکان و نونهالان در مدرسه همیار آتش نشان توسط مربیان آموزشی این سازمان برگزار شد.
وی گفت: در سال گذشته فراخوان جذب آتش نشان داوطلب به صورت گسترده در سطح شهر صورت پذیرفت که بیش از ۳۰۰ نفر علاقه مندان به این طرح اقدام به ثبت نام کرده و کلاس های آموزشی برای این عزیزان برگزار و ساماندهی شدند که در سال جاری نیز با هدف جذب بیشتر آتش نشان داوطلب این طرح با جدیت پیگیری خواهد شد.
فضلی افزود: در این مدت توسط کارشناسان اداره پیشگیری سازمان ۱۴۶۳مورد بازدید پیشگیرانه از مراکز مختلف و مجتمع های مسکونی به عمل آمد و نیز پس از بازدیدهای ایمنی از چندین مجتمع مسکونی و تست موارد ایمنی، برای آنها تأییدیه ایمنی صادر شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار