مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی از تشدید پایش‌های این اداره کل در ایام نوروز و تعطیلات به منظور کاهش بار آلودگی و افزایش سلامت عمومی جامعه خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۸۳۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۸ 28 March 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی ، "یوسف یوسفی " گفت : بر اساس برنامه ریزیهای به عمل آمده پایش های شبانه روزی اکیپ های پایش و نظارت اداره کل در طول ایام نوروز در سطح استان با جدیت تداوم خواهد داشت.
 وی هدف اصلی این پایش ها را بررسی وضعیت زیست محیطی صنایع و معادن استان، برخورد با واحدهای متخلف و شناسایی واحدهای آلاینده جدید و در نهایت کمک به کاهش بار آلودگی و افزایش سلامت عمومی جامعه است.
یوسفی با تاکید بر اینکه قانونگذار حفاظت و بهسازی محیط زیست و آیین نامه جلوگیری از آلودگی های ناشی از فعالیت واحدهای صنعتی، خدماتی و معدنی، پیشگیری و جلوگیری از هرگونه آلودگی محیط زیست را جزو وظایف سازمان حفاظت محیط زیست پیش بینی کرده است،افزود: رعایت ضوابط محیط زیستی یکی از شروط اصلی و لازم تداوم فعالیت‌های واحدهای صنعتی و خدماتی بوده و لازم است در این راستا اهتمام بیشتری داشته باشند. 
وی بیان کرد: درسال گذشته بیش از  ۲۶۰۰ واحد صنعتی و خدماتی مورد پایش و بازدید کارشناسی قرار گرفته اند و همچنین ۱۴۹ فقره اخطاریه رفع آلودگی صادر و تعدادی از واحدها نیز به دلیل عدم رعایت قوانین و مقررات محیط زیست و تداوم آلودگی محیط زیست برای رسیدگی به مراجع قضایی معرفی شده اند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی اظهار داشت: در سال ۱۴۰۲ نیز امیدمی رود توجه به محیط زیست در اولویت واحدهای تولیدی و صنعتی قرار گیرد تا شاهد فرام شدن بستر مناسب برای تامین سلامتی مردم  و رفع دغدغه های زیست محیطی  باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار