استاندار مرکزی گفت: آبرسانی به ۲۰ هزار روستای دارای تنش آبی در دستور کار دولت قرار دارد.
کد خبر: ۱۰۹۸۱۲۰
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۶ 26 March 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی،فرزاد مخلص الائمه در نشست شورای اداری شهرستان فراهان با بیان اینکه جهاد آبرسانی از جمله طرح‌های بزرگ عمرانی دولت سیزدهم است افزود: در گام نخست مشکل آب ۱۰ هزار روستا و گام دوم مشکل آبی بقیه روستاها برطرف می‌شود.
استاندار مرکزی گفت: تامین آب شرب و رفع مشکل آبی این روستاها با کمک قرارگاه امام حسن مجتبی(ع)، بسیج و شرکت آبفا کشور انجام می‌شود.
مخلص الائمه خاطرنشان کرد: ۱۵۵ روستای استان مرکزی با تنش آبی مواجه بودند که تعداد این روستاها به نصف کاهش یافته و امید است مشکل آبی بقیه روستاها نیز در آینده نزدیک برطرف شود.
وی با یادآوری وجود تنش آبی در شهرستان زرندیه استان مرکزی گفت: مشکل آبی این شهر با همکاری ستاد اجرایی حضرت امام (ره) برطرف شد و رفع مشکل تنش آبی شهر ساوه نیز در آینده در دستور کار قرار دارد.
استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: در راستای رفع مشکل آبی شهرستان ساوه انتقال آب از سد کوچری به این شهرستان در دستور کار استان قرار دارد.
استاندار مرکزی گفت: این استان سال گذشته رتبه نخست احیا و راه اندازی واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل را در سطح کشور به خود اختصاص داد.
وی افزود: همچنین استان مرکزی در سال گذشته رتبه نخست کسب و کار، تنوع تولیدات، زیر ساخت‌ها از جمله گاز رسانی به شهرها، روستاها و نواحی صنعتی را در سطح کشور به خود اختصاص داد.
وی ادامه داد: استان مرکزی سال گذشته در زمینه حمل کالاهای اساسی از بنادر، اجرای طرح‌های عمرانی در جاده‌های اصلی از جمله اجرای روکش آسفالت و مدیریت هوشمند جاده‌ها نیز رتبه نخست را در سطح کشور کسب کرد.
استاندار مرکزی گفت: این استان سال گذشته در زمینه آغاز عملیات اجرایی و بهره‌برداری از طرح‌های روستایی، ایجاد مراکز فنی و حرفه‌ای جوار کارگاه، ترانزیت برق و عملکرد اداره کل غذا و دارو رتبه نخست را به خود اختصاص داد.
مخلص الائمه خاطرنشان کرد: استان مرکزی در زمینه صادرات ماهیان زینتی، تعمیر واگن‌های باری، پدافند غیرعامل، خرید ملزومات تامین اجتماعی و مراکز فرهنگی نیز رتبه نخست را در سطح کشور به خود اختصاص داد.
وی با بیان اینکه استان مرکزی در سال گذشته در زمینه ارزیابی عملکرد عفاف و حجاب رتبه دوم و در مبارزه با قاچاق کالا رتبه سوم را در سطح کشور به خود اختصاص داد، بیان کرد: همچنین این استان در زمینه صدور اسناد تک برگی اراضی ملی رتبه سوم و تسهیل و رفع موانع تولید که برای نخستین بار در شهرستان‌های استان برگزار شد رتبه سوم را در سطح کشور به دست آورد.
مخلص الائمه افزود: استان مرکزی در زمینه تولید گوشت قرمز رتبه چهارم، لوبیا که شهرستان خمین از جمله پایگاه‌های مهم تولید این محصول در کشور به شمار می‌رود رتبه چهارم و در زمینه افزایش سرانه آموزشی نیز رتبه چهارم را به خود اختصاص داد.
مخلص الائمه اظهار داشت: خرید تضمینی گندم در استان مرکزی در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن ۱۲۵ درصد افزایش یافت در صورتی که میانگین افزایش خرید تضمینی این محصول در سطح کشور ۵۰ درصد بوده‌ است.
وی ادامه داد: ذخایر کالاهای اساسی از جمله گندم، شکر و روغن ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از ۳۰ تا ۲۰۰ درصد افزایش داشته است.
استاندار مرکزی از کسب رتبه هشتم صادرات کالاهای غیر نفتی از این استان خبرداد و افزود: این استان تا نقطه مطلوب فاصله زیادی دارد و باید این فاصله با تلاش و کوشش مسئولان برطرف شود.
مخلص الائمه اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در گام دوم انقلاب فرمودند فاصله بین بایدها و نبایدها وجدان‌های آرمان خواه را آزار می‌دهد و باید تلاش شود این فاصله‌ها برطرف شود.
وی گفت: ۸۰ هزار طرح نیمه تمام در کشور وجود دارد که تعدادی از این طرح‌ها از جمله جاده اراک - فرمهین، فرمهین- خنجین و طرح بیمارستان ولیعصر(عج) در استان مرکزی قرار دارد و امسال تلاش می شود با ایجاد کارگاه‌های عمرانی تعداد این طرح‌ها در استان کاهش یابد.
استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: حجم اعتبارات عمرانی این استان معادل چندین سال گذشته بود و با جذب این منابع مالی برخی از طرح‌های نیمه تمام استان به پایان رسید.
مخلص الائمه افزود: برای نخستین در تاریخ استان مرکزی عملیات اجرایی برخی از طرح‌های عمرانی از جمله ساختمان جدید بیمارستان ولیعصر(عج) اراک به صورت شبانه روزی شده و از برخی از شهرداری‌های استان از جمله شهرداری اراک و ساوه خواسته شده با اجرای شبانه روزی طرح‌های عمرانی زمینه استفاده هر چه زودتر مردم از این طرح‌ها فراهم شود.
وی با تاکید اولویت‌بندی مسائل توسط فرمانداران شهرستان‌های استان مرکزی گفت: نیاز است فرمانداران شهرستان‌های استان با اولویت بندی مسائل، اجرای سه تا چهار مسئله اصلی را در دستور کار خود قراردهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار