ساعت زمین یک رویداد بین‌المللی است که توسط صندوق جهانی طبیعت نامگذاری شده و هدف آن جلب توجه مردم به حفظ کره زمین و پیامدهای تغیرات اقلیمی به‌طور مشترک در یک ساعت خاص در آخرین شنبه مارس است.
کد خبر: ۱۰۹۸۰۰۰
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۷ 25 March 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی،"یوسف یوسفی " مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی  با اشاره به شعار امسال رویداد جهانی ساعت زمین در سال ۲۰۲۳ ( Switch off, Give an hour for earth) یا (خاموش کنید، یک ساعت برای زمین وقت بگذارید) بیان داشت :  ساعت زمین یک رویداد سازماندهی شده توسط صندوق جهانی طبیعت است که طی آن خانواده‌ها و کسب و کارها با خاموش کردن چراغ‌ها و سایر دستگاه‌های الکترونیکی غیر ضروری به مدت یک ساعت اثرات تغییرات آب و هوایی و نیاز به مصرف محتاطانه انرژی را در جهان به یاد می‌آورند.
وی افزود : ساعت زمین به ما یادآوری می‌کند که اگرچه متوقف کردن پیشرفت تغییرات آب و هوایی یک مشکل جهانی است اما راه حل‌های محلی نیز دارد. اینکه حتی خاموش کردن چراغ هنگام ترک اتاق، کم کردن نور خانه یا حتی استفاده نکردن از ماشین تک سرنشین و بسیاری اقدامات کوچک محیط زیستی، می‌تواند تاثیری قابل توجه بر تغییرات آب و هوایی درهر منطقه بگذارد.
یوسفی با بیان این موضوع که ؛ انسان‌ها تنها موجوداتی هستند که سرنوشت کره زمین را تحت تأثیر فعالیت‌های خود قرار داده‌اند تاکید کرد: ساعت زمین کمک می‌کند تا میلیون‌ها نفر در سراسر جهان ازاهمیت تصمیم‌گیری‌های آگاهانه در زندگی روزمره خود برای بهبود وضعیت محیط زیست مطلع شوند و این نشان می‌دهد که چگونه این میلیون‌ها نفر با تصمیم خود می‌توانند تغییرات مثبت عمده‌ای ایجاد کنند. این امر برای تشویق مردم برای آگاهی از اثرات تغییرات اقلیمی و تأثیر فاجعه‌بار آن در طولانی مدت روی زمین و زندگی ما است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی خاطر نشان کرد: این واقعیت که اقدامات مثبت روزمره ما می‌توانند تغییراتی بزرگ ایجاد کنند، بسیار مهم و درعین حال آسان است. ۶۰ دقیقه همراهی آگاهانه  برای خاموش کردن چراغ‌ها و سایر دستگاه‌های الکترونیکی غیر ضروری می‌تواند تاثیرات مثبت ماندگاری را برای کاهش معضلات محیط زیستی رقم بزند به ویژه هنگامی که همه با هم اقدام می کنیم.
گفتنی است : آئین «ساعت زمین» در سال ۱۴۰۲ در روز شنبه ( ۵ فروردین مصادف با ۲۵ مارچ سال ۲۰۲۳ ) از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه تا ۲۱ و ۳۰ دقیقه به وقت محلی در سراسر جهان برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار