نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت:اغتشاشات سال گذشته توطئه دشمن در راستای تضعیف اعتقادات جوانان و نوجوانان بود این برنامه دشمن باعث شد عده‌ای ارزش‌های جامعه و خانواده را زیر پا بگذارند.
کد خبر: ۱۰۹۷۸۷۴
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۴ 24 March 2023

 


به گزارش تابناک مرکزی،آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه‌های نماز جمعه اراک افزود: اقشار مختلف مردم باید با رعایت شئونات اسلامی حرمت خون شهدا را حفظ کنند و دستگاه‌های مربوطه، دانشگاه‌ها و خانواده‌ها در این زمینه تدبیر لازم را داشته‌ باشند.
امام جمعه اراک گفت: این استان ظرفیت‌های ارزشمندی در حوزه صنعت و کشاورزی دارد که می‌تواند در لبیک گویی به ندای رهبر معظم انقلاب و تحقق شعار سال(مهار تورم و رشد تولید)پیشتاز باشد.
وی با بیان اینکه آحاد مردم و مسئولان استان مرکزی باید در تحقق شعار سال نقش‌آفرینی کنند ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، در هر سال باید هشت درصد رشد اقتصادی در کشور محقق شود که در این صورت ظرف مدت کوتاهی تولید ناخالص ملی کشور به ۲ برابر افزایش یافته و قدرت و ثروت ملی نیز ۲ برابر می‌شود.
امام جمعه اراک در بخش دیگری از سخنان خود افزود: ۳۲۰ نفر در مدت ۲ روز نخست سال جاری در جاده‌های کشور جان خود را از دست داده‌اند و پنج تا ۶ هزار نفر نیز مجروح شده‌اند.
آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: خواب آلودگی عامل ۲۰ تا ۳۰ درصد این تصادفات بوده و بیشترین تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرها اتفاق افتاده‌ است که این تصادفات و خسارت‌های جانی و مالی با رعایت قوانین و مقررات قابل پیشگیری بوده‌ است.
وی با اشاره به مصرف روزانه ۱۱۰ میلیون لیتر بنزین در این مدت در کشور گفت: جاده‌های کشور دارای مشکلاتی است که برای جلوگیری از حوادث جاده‌ای اصلاح و ایجاد زیر ساخت‌های مناسب باید در دستور کار متولیان امر قرار بگیرد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی یادآور شد: سال گذشته پنج میلیون زائر در ایام اربعین به کربلای معلی سفر کردند و بیش از سه میلیون نفر به مشهد مقدس و ۲ میلیون نفر نیز به جمکران مشرف شدند و نیاز است زیرساخت‌های لازم در جاده‌های کشور برای این حجم از مسافر ایجاد شود.
آیت الله دری نجف آبادی با اشاره با جانمایی غلط پالایشگاه، پتروشیمی و نیروگاه شازند، افزود: وزش باد از غرب اراک باعث می‌شود تا بخش عمده‌ای از آلودگی ناشی از این صنایع وارد این شهر شود در صورتی که اگر این صنایع در شرق اراک ایجاد می‌شدند این مشکل وجود نداشت.
آیت الله دری نجف آبادی با یادآوری آغاز ماه مبارک رمضان گفت: مسافران و افرادی که به هر دلیلی نمی توانند روزه بگیرند باید از تظاهر به روزه خواری در جامعه خودداری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار