مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی از برگزاری ۲۰ نوروزگاه در شهرستان‌های مختلف استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۷۴۰۹
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۷ 19 March 2023

 

به‌گزارش تابناک مرکزی، مصطفی مرزبان در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان از آمادگی ستاد خدمات سفر با ۱۱ کمیته اصلی، برای پذیرایی و اقامت مسافران نوروزی خبر داد و گفت: ۱۵۲ مرکز اقامتی با ظرفیت حدود ۳۱۳۴ آماده پذیرش مسافران نوروزی در سال ۱۴۰۲ است.
مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی با بیان اینکه در عید نوروز اجرای برنامه‌های شاد و متنوع و بومی محلی در ۲۰ نوروزگاه که در شهرستان‌های مختلف برگزار می‌شود گفت: غرفه‌های نمایشگاه صنایع‌دستی، سوغات و غذاهای محلی نیز در کنار نوروزگاه‌ها فعال هستند.
او افزود: با توجه به تلاقی تعطیلات نوروزی و حلول ماه مبارک رمضان بر رعایت شأن ماه رمضان تاکید کرد و گفت: سامانه ۰۹۶۲۹آماده دریافت نظرات، شکایت، انتقاد و پیشنهاد مردم و گردشگران نوروزی در مدت اقامت در استان مرکزی است.
مرزبان گفت: تعداد ۳۰ واحد بوم‌گردی و ۱۸ هتل با ظرفیت ۱۴۳۶ در کل استان آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی هستند اضافه کرد: از ۱۷ اسفند ماه تا امروز ۱۶۱۵۷ نفر در واحدهای اقامتی استان اقامت داشته‌اند.
مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی با اشاره به اینکه پیش‌بینی‌ها حکایت از حضور بیشتر مسافران در تعطیلات ۱۴۰۲ در مقایسه با نوروز ۱۴۰۱ دارد، اضافه کرد: با توجه به استقبال گردشگران هم اکنون خانه‌های بوم‌گردی استان برای ایام نوروز رزرو شده‌اند.
او گفت: در کنار اقامتگاه‌های بومگردی کمیته فرهنگیان با دبیری آموزش و پرورش نیز از ۲۵ اسفند ماه پذیرای مسافران نوروزی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار