رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خمین گفت: ۴۰ اثر تاریخی کشف شده از دستکند روستای تهیق از توابع شهرستان خمین با حضور جمعی از مسئولان این شهرستان در موزه مردم‌شناسی قلعه سالار محتشم رونمایی شد.
کد خبر: ۱۰۹۷۴۰۸
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۵ 19 March 2023

 

به‌گزارش تابناک مرکزی، علی مشهدی افزود: این شمار آثار تاریخی از ۱۲۰ اثر کشف شده در ۲ فصل اکتشاف دستکند تهیق است.
علی مشهدی با اشاره به اینکه تعداد ۴۰ اثر باستانی مربوط به دوران سلجوقی که در کاوش های انجام شده در دستکندهای روستای تهیق شهرستان خمین بدست آمده است و در موزه سالار محتشم به نمایش گذاشته شده است افزود: این آثار همزمان با نوروز ۱۴۰۲ و به منظور آشنایی بازدیدکنندگان از موزه مردم شناسی این شهرستان رونمایی شد.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خمین بیان کرد: این آثار مربوط به دوره تاریخی سلجوقیان و ابزار زندگی و مردم شناسی شامل چاقو تیز کن، بیل آهنی، پیاله سفالی، کوزه، پیه سوز سفالی، درب ظرف سفالی است.
حمید کمانکش فرماندار شهرستان خمین در حاشیه آئین رونمایی از اشیاء مکشوفه باستانی دستکندهای تهیق گفت: توسعه گردشگری در توسعه همه جانبه اقتصادی، فرهنگی و... موثر خواهد بود.
او ادامه داد: به فعالیت‌های مرتبط با گردشگری عنوان صنعت اطلاق می‌شود و توسعه این صنعت می‌تواند باعث توسعه بخش‌های دیگر اقتصادی شهرستان منجمله صنعت حمل و نقل و هم چنین رونق اقتصادی شهرستان شود.
کمانکش افزود: شهرستان خمین پتانسیل‌های فراوانی برای توسعه گردشگری دارد که بیت تاریخی حضرت امام (ره)، جاذبه‌های فرهنگی و بقاع متبرکه، سنگ‌نگاره‌های تیمره و... از جمله این پتانسیل‌ها هستند و در صورت برنامه‌ریزی درست می‌توان از این پتانسیل‌ها برای توسعه و رونق شهرستان استفاده کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار