مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ازآماده باش نیروهای یگان حفاظت محیط زیست استان در ایام نوروز خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۷۴۰۲
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۶ 19 March 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی، یوسف یوسفی  گفت: نیروهای یگان حفاظت محیط زیست استان در ایام نوروز در آماده باش کامل هستند، این نیروها و همچنین نیروهای مستقر در پاسگاه های ۱۵ گانه محیط بانی در سطح استان از روز ۲۸ اسفند تا پایان تعطیلات نوروزی در آماده باش کامل قرار دارند. بر این اساس در ایام نوروز گشت و کنترل مناطق تحت مدیریت تشدید خواهد شد.
وی افزود: همچنین به منظور جلوگیری از وقوع تخلفات در حوزه شکار غیرقانونی و زنده گیری حیات وحش و همچنین  حفاظت موثر و نظارت مستمر به منظور جلوگیری از ایجاد آلودگی های زیست محیطی ،  ادارات محیط زیست در سطح استان بصورت کشیک های نوروزی فعال هستند و  گشت های حفاظتی محیط زیست در سطح استان مرکزی تشدید می شوند.
یوسفی با اشاره باینکه این استان دارای ۱۳ منطقه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست کشور است که سیصد و شش هزار و و نهصد و نود هشت هکتار وسعت دارد، ادامه داد: هر ساله با نزدیک شدن به ایام تعطیلات نوروزی تمهیدات ویژه ای از سوی یگان حفاظت محیط زیست استان برای اعمال نظارت و پایش های مداوم در مناطق تحت مدیریت استان اتخاذ می‌شود.
وی اظهار داشت: در ایام تعطیلات نوروز زمینه برای بروز زمین‌خواری و تصرف غیرمجاز در مناطق ملی نیز وجود دارد و بسیاری از افراد در این روزها اقدام به کاشت درخت یا دیوارکشی در زمین‌هایی بیرون از املاک خود می‌کنند، اما با نظارت و پایشی که یگان حفاظت محیط زیست خواهد داشت، در مناطقی که تحت حفاظت است از طریق تعامل با دستگاه های اجرایی و استفاده از اطلاعات مردمی، جلوی این گونه تخلفات گرفته می شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی  تصریح کرد: هرگونه نگهداری و خرید و فروش جانوران وحشی و تخریب طبیعت و محیط زیست به لحاظ قوانین و ضوابط تخلف بوده و قابل پیگیری است و در این راستا مردم و دوستداران محیط زیست می‌توانند در صورت مشاهده تخلفات زیست محیطی، گزارش خود را با شماره تلفن های ۱۵۴۰ در میان بگذارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار