استاندار مرکزی گفت:این استان در سال جاری رتبه نخست راه‌اندازی واحدهای تولیدی راکد را به خود اختصاص داد.
کد خبر: ۱۰۹۷۰۳۵
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۳ 16 March 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی،فرزاد مخلص‌الائمه در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی افزود:شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی این استان در سال جاری با همت دستگاه‌های اجرایی و همکاری بخش خصوصی و شرکت‌های تعاونی استان سهم قابل توجهی در احیای واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل داشت که قابل تقدیر است.
استاندار مرکزی گفت: راه‌اندازی واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه‌تعطیل برنامه اولویت‌دار مدیریت ارشد این استان است و در راستای تحقق این مهم از تمام ظرفیت‌ها بهره‌گیری می‌شود.
وی افزود: ۲۳۱ واحد تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل این استان امسال با حمایت‌های انجام شده و هماهنگی‌های برون بخشی به چرخه تولید بازگشتند.
وی با بیان اینکه این استان در خصوص پایش فضای کسب و کار رتبه نخست کشور را کسب کرده است، گفت: اکنون کارگروه‌ ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استانداری فعال است و برای نخستین بار این ستاد در سطح شهرستان‌های استان تشکیل شده است و از این حیث رتبه دوم را در کشور به خود اختصاص داده است.
مخلص الائمه ادامه داد: کسب رتبه‌های نخست و دوم از جهتی خوشایند نیست چرا که حفظ این رتبه‌ها دشوار است اما انتظار می‌رود تمام دستگاه‌های اجرایی استان در این راستا از هیچ کوششی دریغ نکنند تا سال آتی نیز موفقیت‌های بیشتری حاصل شود.
وی عنوان کرد: استان مرکزی با وجود اینکه استان مبدا و مقصد کالای قاچاق نیست اما از لحاظ حجم بالای تردد خودروهای قاچاق رتبه نخست را دارد و در یک مبارزه ناخواسته و نابرابر قرار داریم چرا که ظرفیت انتظامی استان برای این تعداد تردد شکل نگرفته و تلاش می‌شود درجه انتظامی استان ارتقا یابد تا از این طریق زیرساخت‌های لازم ایجاد شود.
استاندار مرکزی گفت: این استان در مبارزه با قاچاق پلیس امینت اقتصادی رتبه سوم کشور را کسب کرده است و در خصوص توقیف کالای قاچاق به اندازه هشت سال، پرونده قاچاق تشکیل و تعیین تکلیف شد.
مخلص الائمه تاکید کرد: همچنین استان مرکزی رتبه نخست تولید تنوع تولیدات صنعتی را حفظ کرده است و امید است در سال آینده نیز از تمام ظرفیت‌ها بهره‌گیری شود تا در اقتصاد کشور تاثیر گذار باشیم.
وی افزود: هشتمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی با مشارکت ۶۶ درصد اعضا، بالاترین میزان در تاریخ اتاق استان بود و تحقق این مهم انسجام، تعامل و هم افزایی فعالان اقتصادی استان را به نمایش گذاشت که جای تقدیر دارد.
استاندار مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مقوله اقتصاد دریا نیز گفت: اقتصاد دریا تحت عنوان مکران به توان مرکزی از آن یاد می‌شود و موضوع "اقتصاد دریا" در بیانیه گام دوم انقلاب نیز مورد تاکید رهبر معظم انقلاب نیز است که در سال‌های گذشته مغفول مانده است.
مخلص الائمه تصریح کرد: اقتصاد دریای کشور با دارا بودن سواحل فراوان استراتژیک، موقعیت‌های بی‌نظیری دارد که باید از این ظرفیت بیشترین بهره گیری را داشت چرا که این سواحل تنها مختص استان‌های ساحلی نیست و استان‌های صنعتی واقع در مرکز کشور می توانند به اقتصاد دریامحور بپیوندند.
وی خاطرنشان کرد: اکنون در استان مرکزی فضای مشارکت و همدلی به جای فضای رقابتی مخرب فراهم است که نیاز است با تشکیل کنسرسیوم از تمام ظرفیت‌های صنایع استان استفاده شود و آمادگی کامل در استانداری مرکزی برای ایجاد تعامل و هماهنگی وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار