مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: مبارزه با علف‌های هرز در ۶ هزار و ۶۱۰ هکتار از مزارع گندم و جو آبی این استان انجام شد.
کد خبر: ۱۰۹۶۶۲۰
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۷ 13 March 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی،قاسم قدمی افزود: مبارزه با علف‌های هرز در مزارع شهرستان‌های گرمسیر استان مرکزی از جمله ساوه و زرندیه نیز آغاز شد.
وی با یادآوری مشاهده ریزش سن در مزارع بخش مرکزی شهرستان ساوه، ادامه داد: ریزش سن تاکنون در بقیه مزارع شهرستان‌های استان مرکزی مشاهده نشده است. مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی از کلزاکاران استان خواست تا از مزارع خود بازدید کنند و در صورت مشاهده شته مومی، نسبت به مبارزه با این آفت‌ها اقدام کنند. قدمی گفت: همچنین نیاز است، کشاورزان اواخر اسفندماه و اوایل فروردین‌ماه از مزارع یونجه خود بازدید کنند و نسبت به مبارزه با آفت سرخورطومی در این اراضی اقدام کنند.
وی با یادآوری افزایش تولید یک‌چین یونجه در صورت مبارزه با آفت سرخورطومی در اراضی کشاورزی استان مرکزی، اظهار داشت: کشاورزان در صورت مبارزه نکردن با این آفت، چین اول یونجه را از دست می‌دهند.
مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی خاطرنشان کرد: همچنین کشاورزان استان باید نسبت به بازدید از مزارع گندم و جو اقدام کنند و در صورت مشاهده علف‌های هرز در مزارع، نسبت به مبارزه با این آفات اقدام کنند.
قدمی بیان کرد: مبارزه با علف‌های هرز در مزارع گندم و جو آبی، افزایش ۲۵ تا ۳۰ درصدی تولید این محصولات در اراضی کشاورزی استان مرکزی را به همراه دارد. وی ادامه داد: کشاورزان در مناطق گرمسیری نیز باید نسبت به جمع‌آوری انارهای آلوده از باغات اقدام کنند و برای مبارزه با کرم گلوگاه نسبت به دفن این انارها اقدام کنند. مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی افزود: باغداران این استان باید نسبت به جمع‌آوری شاخه‌های خشک از باغات خود اقدام کنند و در مناطق سردسیر که درختان تاکنون جوانه نزده‌اند، برای مقابله با آفات مکنده از روغن زمستانه در باغات استفاده کنند.
قدمی یادآور شد: سال گذشته مبارزه با علف‌های هرز در ۴۷ هزار هکتار و مبارزه با سن مادر و پوره سن در ۱۸۳ هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع جو و گندم استان مرکزی انجام شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار