معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی گفت: شهر جدید امیر کبیر نوروز امسال به عنوان ورودی شهر اراک و استان مرکزی، نقطه بسیار مهمی برای معرفی استان در سفرهای نوروزی است و حتما نوروزگاه مناسبی در این نقطه خواهیم داشت.
کد خبر: ۱۰۹۶۴۴۸
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۷ 12 March 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی، علی اکبر اسدی در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان مرکزی بر لزوم تمرکز دستگاه‌های خدمات رسان استان مرکزی بر محورهای حادثه‌خیز در ایام نوروز تاکید کرد و‌افزود:  دستگاه‌های خدمات رسان تمرکز و اولویت خود را بر محورهای حادثه‌خیز مصروف کنند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی یادآورشد: فرمانداری‌ها و تمامی دستگاه‌های اجرایی مرتبط، باید در جریان مصوبات ستاد باشند و تصمیمات باید به این دستگاه‌ها به منظور اجرا ابلاغ شود.
اسدی با بیان اینکه تا فردا همه دستگاه‌ها موظفند تعداد خودروهای دارای قابلیت چراغ گردان را به دفتر فنی استانداری مرکزی اعلام کنند تا در اختیار پلیس راه قرار گیرد، گفت: در قبال کوتاهی دستگاه‌های اجرایی و در صورت کم کاری حتما به اداره تخلفات اداری ارجاع می‌شوند چراکه به شخصه نمی‌خواهم حتی یک نفر در این ایام جان خود را از دست بدهد. باید اولویت و تمرکز را بر پوشش خدمات در شهرستان‌ها و محورهای حادثه‌خیز مصروف کرد و حداقل ۱۰۰ دستگاه خودرو برای استان نیاز است.
او با اشاره به اینکه شهرداری اراک، پارک آلومینیوم را برای استراحت مسافرین در نظر گرفته است و باید اطلاع رسانی لازم در این راستا صورت گیرد، افزود: شهر جدید امیرکبیر نیز به عنوان ورودی شهر اراک و استان مرکزی، نقطه بسیار مهمی برای معرفی استان در سفرهای نوروزی است و حتما نوروزگاه مناسبی در این نقطه خواهیم داشت و روز نخست نوروز مراسم استقبال از مسافرین نوروزی در میدان امام خمینی(ره) اراک در ساعت ۱۰ صبح انجام خواهد گرفت.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری بر ساماندهی سرویس‌های بهداشتی در نقاط مختلف استان تاکید کرد و گفت: مساجد و امامزادگان و جایگاه‌های سوخت و مجتمع‌های خدماتی و رفاهی باید سرویس‌های بهداشتی مناسبی داشته باشند، همچنین نمازخانه‌ها باید به صورت کامل ساماندهی و مرتب‌سازی شوند اگر این اقدامات مهم انجام نشود از ظرفیت قانونی به صورت کامل برای توبیخ مسئولان امر استفاده می‌شود و نامه نگاری برای ساماندهی این اماکن صورت گرفته است، ۲۵ اسفندماه مجددا از آنها بازدید خواهیم داشت و اگر اقدامی صورت نگرفته باشد حتما برخورد خواهد شد.
اسدی اضافه کرد: حتما باید رستوران‌های خوب شهرها به مسافرین معرفی شوند.
در این جلسه حمیدرضا نوازنی مدیرکل دفتر فنی استاندار مرکزی بیان کرد: برای توزیع میوه شب عید حتما اماکن توزیع با پلیس راهنمایی و رانندگی هماهنگ شود تا تجمع و ترافیک ایجاد نشود، همچنین شهرداری المان‌های نوروزی را در اماکنی نصب کنند، محور شریانی نباشد که باعث ترافیک نشود، همچنین لازم است که راهداری مباحث فنی و ایمنی زیرگذر ورودی به شهر جدید امیرکبیر را دنبال کند چراکه متاسفانه هفته گذشته یک مورد فوتی در این تقاطع گزارش شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار