استاندار مرکزی مشارکت گسترده نخبگان، رسانه‌ها و فعالان فرهنگی استان را برای تدوین برش استانی سند فرهنگی ضروری دانست.
کد خبر: ۱۰۹۶۴۴۴
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۲ 12 March 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی، فرزاد مخلص‌الائمه در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان مرکزی، افزود: مشارکت عمیق برای ادامه مسیر در انجام این سند ملی، ضروری است و نباید وارد فرآیند اداری بی‌ثمر شد.
وی ادامه داد: سند مهندسی فرهنگی استان مرکزی با توجه به مسائل مختلف استان تدوین شده و اجرای این سند نیازمند همگرایی بین مسئولان و نقش‌آفرینی فعالان فرهنگی استان است.
استاندار مرکزی بیان کرد: باید با هم‌فکری و هم‌افزایی مسایل اولویت‌دار بررسی شود، در غیر این صورت وضعیت نه چندان مطلوب اجتماعی و فرهنگی استان همچنان باقی خواهد ماند.
مخلص الائمه اظهار کرد: ۸۵ سند راهبردی در کشور وجود دارد که از سرنوشت این سندها اطلاعی نیست و به جایی نرسیده است و ۵۰ سیاست کلی نیز در این خصوص ابلاغ شده است.
وی افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، ۱۰ سال عقب افتادگی در بخش‌های مختلف با طیف گسترده‌ای از مسایل وجود دارد که برای جبران آن و تحقق منویات معظم‌له باید برنامه‌ریزی‌های کارشناسانه و اقدامات هدفمند انجام شود.
استاندار مرکزی اضافه کرد: گفتمان باید نتیجه گرا باشد و دستگاه‌های اجرایی به این گفتمان بپیوندند زیرا نقشه مهندسی کشور، مسأله محور است.
مخلص الائمه افزود: در سند فرهنگی استان مرکزی به ۳۰ مسله رسیده‌ایم تا وظیفه خود و تکالیف قانونی انجام شود در غیر این صورت همین شرایط باقی خواهد ماند.
وی ادامه داد: کاری که در دفتر اجتماعی استانداری آغاز شده باید با همکاری دستگاه‌های اجرا شود.
استاندار مرکزی در بخش دیگری از سخنان بیان کرد: جهت‌گیری دولت بهبود یافته و روبه پیشرفت است و اهم موفقیت‌های استان منتشر می‌شود. با وجود تلاش‌های شبانه‌روزی، فاصله زیادی با شرایط مطلوب وجود دارد.
مخلص الائمه گفت: از فرصت‌های باقیمانده در سال جاری به نحو مطلوب استفاده شود و باید با تلاش جهادی مسیر پیشرفت را ادامه داد.
مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی نیز گفت: ۲ سال از تدوین سند نقشه مهندسی فرهنگی کشور می‌گذرد و پنج کمیته برای این سند در استان پیش بینی شده است.
محمدرضا جعفری افزود: ۳۰ موضوع مختلف برای این سند احصا شده که باید پنج مسله اولویت‌دار شناسایی و بعد از شناسایی هر دستگاه اجرایی اقدام اولویت‌دار در دستور کار قرار گیرد.
وی بیان کرد: برش این سند مهم است و باید دستگاه‌ها در مجموعه خود کارگروه درونی را تشکیل دهند و فعالیت در این موضوع نباید نمایشی باشد.
سرپرست اداره کل بهزیستی استان مرکزی نیز گفت: این استان از نظر فراوانی جمعیت سالمند، سومین استان بعد از گیلان و مازندران با ۱۵۵ هزار نفر شاخته شده است.
محمود حسین آبادی افزود: ۱۷ هزار و ۵۰۰ سالمند در استان مرکزی زیرنظر این مجموعه، خدماتی مانند ویزیت در منزل با کمک پرستار و لوازم توانبخشی دریافت می‌کنند.
وی بیان کرد: اکنون ۲ هزار متخصص طب سالمندی در کشور وجود دارد که در استان ۲۰ متخصص در این رشته ارایه خدمات می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار