با هدف پیشگیری از تکرار حوادث تلخ سال‌های گذشته و ترویج فرهنگ شادابی در کانون گرم خانواده، پویش نه به چهارشنبه سوری خطرناک برای پنجمین سال پیاپی در اراک راه اندازی شد.
کد خبر: ۱۰۹۶۲۵۱
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۱ 11 March 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی،علیرضا کریمی با درخواست از شهروندان برای پیوستن به این پویش افزود: اجرای پویش نه به چهارشنبه سوری خطرناک توسط سازمان آتش نشانی و پیوستن شهروندان به این پویش گامی برای حفظ سلامتی شهروندان است و امیدواریم شهروندان فهیم اراکی نقش پر رنگی در این پویش داشته باشند و چهارشنبه پایان سال را با آرامش و بدون آتش بازی و مواد محترقه خطرناک سپری و به استقبال بهاری نو می روند.
وی با بیان اینکه راه اندازی این پویش در شهر اراک به سال ۱۳۹۷ بر می گردد، افزود: امیدواریم راه اندازی این پویش با عنوان " نه به چهارشنبه سوری خطرناک " کمک شایانی در راستای جلوگیری از رفتارهای حادثه‌ساز در شب چهارشنبه پایان سال به ما کرده و شهروندان با اجتناب از رفتار پُرخطر در این شب، قدردان زحمات و تلاش های افرادی که در دستگاه‌های خدمات رسان و امدادی، جان خود را برای سلامت هموطنان به خطر انداخته‌اند، باشند.
شهردار اراک این اقدام فرهنگی و آموزشی با رویکرد ترویجی را راهی برای پاسداشت فرهنگ اصیل ایرانی و پرهیز از رفتارهای خطرساز عنوان کرد و افزود: در این پویش از شهروندان خواسته شده تا در فضای مجازی پیمان بندند تا از مواد محترقه خطرناک استفاده نکنند و شب چهارشنبه پایان سال را در کنار افراد خانواده باشند.
کریمی با اظهار امیدواری از اینکه شهروندان در این شب با رعایت نکات ایمنی، سال جدید را با شادی آغاز کنند تصریح کرد: نقش والدین در کاهش حوادث و رفتار های پرخطر فرزندان بسیار موثر است لذا از والدین می خواهیم در این روزهای پایان سال مراقبت بیشتری نسبت به فرزندان خود داشته باشند و آنها را از خطرات استفاده از مواد آتش زا آگاه کنند.
شهردار اراک خاطرنشان کرد: با فروکش کردن ویروس کرونا و بازگشایی مدارس، در سال جاری کارشناسان آموزشی این سازمان با حضور در مدارس، هشدارهای لازم در خصوص مخاطرات ناشی از حوادث شب چهارشنبه آخر سال را به دانش آموزان گوشزد می کنند که با برنامه ریزی های صورت گرفته، هر ایستگاه آتش نشانی مدارس منطقه خود را تحت پوشش قرار می دهد و پیش بینی ما حضور آتش نشانان و مربیان آموزشی در ۱۵۰ مدرسه می باشد. همچنین با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و نصب بنرهای هشداردهنده در سطح شهر، آموزش های لازم و خاص به شهروندان ارائه شده و تلاش کرده ایم تا آگاهی بخشی مناسبی داشته باشیم.
کریمی همچنین از آماده باش کامل آتش نشانان در شب چهارشنبه پایان سال خبر داد و گفت: طی برنامه ریزی های انجام شده علاوه بر آماده باش ۱۱ ایستگاه آتش نشانی در شب چهارشنبه پایان سال، چندین اکیپ ویژه با ۲۵۰ نفر از آتش نشانان و ۳۵ دستگاه خودروی سبک و سنگین آتش نشانی برای سه شنبه پایان سال، در سطح شهر آماده باش خواهند بود.
وی با اشاره به اینکه به منظور پیشگیری از حوادث تلخ احتمالی، نیروهای آتش نشانی در سطح شهر اراک و نقاط پرتردد مستقر خواهند شد، ادامه داد: برای تأمین ایمنی شهروندان و همیاری با آنان در شب چهارشنبه پایان سال، ناوگان خودرویی و آتش نشانان در نقاط مختلف سطح شهر اراک از ساعت ۱۵ روز سه شنبه ۲۳ اسفندماه تا پایان این مراسم آماده خدمت رسانی بوده و مدیران عملیاتی آتش نشانی با خودروهای سازمانی به طور مستمر در خیابان ها و معابر به گشت زنی پرداخته و وضعیت ایمنی نقاط مختلف شهر را تحت کنترل قرار می دهند.
وی گفت: متأسفانه ساخت ترقه های دست ساز توسط نوجوانان و جوانان همیشه حادثه ساز بوده که در روزهای گذشته در یک حادثه، یک نوجوان که اقدام به ساخت ترقه دست ساز می کرد بر اثر انفجار دچار مصدومیت شده و قطع عضو شده و راهی بیمارستان شد و مادر وی نیز دچار سوختگی شده بود که توصیه اکید ما به خانواده‌ها این است که مراقبت خود را در این زمینه افزایش داده و رفت و آمد کودکان و نوجوانان را زیر نظر داشته باشند تا سال جاری را با تلخی به پایان نرسانند.
وی تصریح کرد: از عموم شهروندان درخواست می شود ضمن رعایت نکات ایمنی، در هنگام بروز هر گونه حادثه، با حفظ خونسردی خود مراتب را به سامانه ۱۲۵ و یا نیروهای آتش نشانی مستقر در سطح شهر اطلاع دهند و در صورت مشاهده خودروهای آتش نشانی حین اعزام به ماموریت، مسیر را برای تردد این خودروها باز نگه دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار