استاندار مرکزی گفت: اجرای موفق طرح ۲۴ متری اراک علاوه بر برنامه‌ریزی‌های کارشناسانه از سوی مدیریت شهری، نیازمند همراهی جدی ساکنان املاک محدوده این طرح است.
کد خبر: ۱۰۹۶۰۸۰
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۸ 10 March 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی، فرزاد مخلص الائمه روز جمعه در آیین آغاز عملیات اجرایی طرح ۲۴ متری شهر اراک، افزود: این طرح نیازمند همراهی مردمی است که مراجعه مکرر به مسولان دارند.
وی با بیان اینکه طرح ۲۴ متری اراک جایگزین ۵۸ متری نیست و کارکرد آن طرح را محقق نمی‌کند، ادامه داد: این طرح تعویض معبر در بافت ارگانیک محدوده تاریخی شهر اراک است.
استاندار مرکزی بیان کرد: اجرای این طرح با برخی نقاط ضعف که ممکن است مواجه باشد به مشارکت مردم نیاز دارد.
مخلص الائمه به اجرای این طرح در مدت سه سال اشاره کرد و گفت: این مدت زمان طولانی است و نگاه جهادی باید در اجرای آن لحاظ شود.
استاندار مرکزی گفت: طرح‌های مختلفی از جمله موزه فرش در استان کلنگ‌زنی شده اما پیشرفت‌های فیزیکی چندانی ندارند و شتاب بخشی به روند تکمیل این طرح‌ها از برنامه‌های اولویت دار مدیریت ارشد استان است.
مخلص الائمه با اشاره به کلانشهر بودن اراک افزود: این شهر تا کلان شهر بودن ۴۰۰ هزار نفر جمعیت فاصله دارد اما به دلیل آلودگی هوا در زمره کلانشهرها قرار گرفته است.
وی در بخش دیگری از سخنان گفت: کارهای زمین مانده بسیاری در استان وجود دارد و نهادهای اجرایی بدون تعطیلی و توقف در راستای ساماندهی امور حرکت می‌کنند.
استاندار مرکزی تاکید کرد: در اجرای طرح ۲۴ متری رسانه ها با پیگیری مطالبات مردم می توانند وظیفه نظارتی خود را انجام دهند.
شهردار اراک هم با بیان اینکه اجرای طرح ۲۴ متری اراک سه سال زمان می‌برد گفت: شهرداری از تمام ظرفیت خود برای اجرا و بهره‌برداری به‌هنگام این طرح استفاده می‌کند.
 علیرضا کریمی با بیان اینکه این طرح با ساماندهی ترافیک در هسته مرکزی شهر زمینه را برای اجرای طرح جامع فراهم می‌کند افزود: طرح جامع و توجه به پدافند غیرعامل از اهداف این طرح است و با تسهیل در تردد خودروها در مرکز، شهروندان کاهش آلودگی هوا را نیز شاهد خواهند بود.
کریمی با بیان اینکه اراک شهری است که بافت میانی دارد و به صورت شبکه در هم تنیده در کنار هم قرار دارد و عرض معابر آن کم است یادآورشد: اجرای این طرح تنگناهایی ایجاد کرده و باعث شده در شورای عالی معماری،کمیسیون ماده پنج، کارگروه امور زیربنایی و شورای توسعه برنامه ریزی استان مطرح شود.
وی افزود: دستورالعمل اجرای این طرح مردادماه سال ۹۸ در شورای عالی معماری و شهرسازی تهیه و در نهایت در سال ۹۹ ابلاغ و سال ۱۴۰۱ برای اجرا به شهرداری ابلاغ شد.
وی با بیان اینکه طرح ۲۴ متری از میدان ولیعصر(عج) آغاز و با تعریض معابر تا بلوار میرزای شیرازی ادامه می‌یابد اضافه کرد: طوع این طرح ۲ کیلومتر وسعت و مساحت مجموع آن ۵۳ هزار و ۷۲۵ مترمربع پیش بینی شده که از این مساحت ۲۳ هزار و ۲۲۰ مترمربع ۲۴۵ پلاک مسکونی و تجاری است.
وی با بیان اینکه ۴۰۰ میلیارد تومان برای تملک ۷۰ تا ۱۰۰ درصد طرح اعتبار لازم است گفت: امید می رود طرح ۲۴ شریان مهمی باشد و در قلب اراک اجرایی شود و به سرنوشت ۵۸ متری دچار نشود.
رییس شورای اسلامی شهر اراک هم با بیان اینکه برخی طرح‌های عمرانی نیمه کاره شهر اراک عمر ۱۵ ساله دارند گفت: طرح ۵۸ متری یکی از این طرح‌ها بود که امروز به ۲۴ متری رسیده است.
پیمان عین القضاتی افزود: از سیاست های شواری ششم اراک، اجرای طرح محرک توسعه شهر است به همین دلیل اجرای طرح ۲۴ متری و ساماندهی طرح دره گردو از اولویت‌های شورا است.
رئیس شورای اسلامی شهر اراک بابیان اینکه تلاش برای اجرای به هنگام‌ طرح هشت هزار و ۲۰۰ واحدی نهضت ملی مسکن نیز یکی دیگر از اولویت‌های شورای اسلامی اراک است یادآورشد: با تمام ظرفیت در کنار دیگر نهادهای متولی هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار