نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: کاشت نهال و گسترش فضای سبز باید با صرفه جویی در مصرف آب همراه باشد.
کد خبر: ۱۰۹۶۰۷۹
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۴ 10 March 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی،آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی در خطبه‌های نماز جمعه اراک افزود: با بهره گیری از شیوه‌های جدیدتر و آبیاری قطره‌ای باید مصرف آب را در استان تقلیل دهیم.
وی با اشاره به هفته دختکاری یادآورشد: گسترش فضای سبز و حراست از مراتع و جنگل‌های استان ضمن تاثیر در زیبایی بصری و محیطی و سلامت هوا، در ایجاد فضاهای بانشاط تفریحی و ورزشی برای خانواده ها نیز حائز اهمیت است.
امام جمعه اراک با اشاره به ضرورت دستگیری از نیازمندان در آستانه سال جدید گفت: لازم است به خانواده‌هایی که در شراط کنونی اقتصادی توان تامین مایحتاج زندگی خود را ندارد توجه شود تا سال جدید برای همگان با شادی همراه باشد.
وی افزود: مردم مومن و خداجوی استان مرکزی باید در آستانه سال جدید حمایت از فقرا، مستمندان، ایتام و همه نیازمندان را در نظر داشته باشند.
وی با بیان اینکه برنامه‌های نوروزی مردم باید حول محور صله رحم باشد و مردم باید در این ایام از اسراف و تجمل گرایی پرهیز کنند تاکید کرد: کشور ایران به عنوان طلایه دار مذهب مقدس تشیع در جهان معرفی شده است و شهروندان باید در هر شرایطی نسبت به حفظ ارزش های اسلامی، انجام واجبات و پرهیز از ناهنجاری‌های اخلاقی تلاش کنند.
امام جمعه اراک اضافه کرد: برخی از ناهنجاری های موجود در جامعه به دلیل کمرنگ شدن نقش تحکیم نظام خانواده اتفاق می افتد که این مهم تنها به دلیل نادیده گرفتن ارزش های اسلامی و دوری از معنویت است.
وی ادامه داد: در این ایام باید از اسراف و هزینه‌های اضافی جلوگیری کرد و دست نیازمندان را گرفت تا مورد عنایت خداوند متعال قرار بگیریم.
امام جمعه اراک با بیان اینکه، خانواده در اسلام مقدس است و عالی‌ترین سرمایه جتماعی به شمار می‌رود، گفت: نباید اجازه داد، دشمنان جوانان را فریب دهند.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی افزود: لازم است آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، ارشاد اسلامی، صدا و سیما و همگان نسبت به ارزش‌های دینی توجه جدی داشته باشند و با نظارت دستگاه‌های متولی از بروز مشکلات در آینده کاست.
وی بیان کرد: برخی مسائل و بداخلاقی‌ها به جایگاه خانواده آسیب وارد می‌کند و باید آموزش به‌هنگام و حکیمانه مورد توجه قرار گیرد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، به کاهش نرخ باروری در استان مرکزی اشاره کرد، و گفت: تلاش برای افزایش نسل جوان و جوان شدن نیروی انسانی کشور و حمایت از خانواده یکی از ضروری ترین فرایض مسئولان و آحاد مردم است.
آیت الله‌ دری نجف‌آبادی به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره تولید اشاره کرد و افزود: ایشان سالهاست که شعار سال را برمبنای تولید نامگذاری می‌کنند، بنابراین باید به بخش اقتصادی برای افزایش تولید ناخالص ملی توجه شود.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی به اقدام وحشیانه رژیم صهیونیستی در حمله به جنین اشاره کرد و افزود: ما از این حرکت رژیم صهیونیستی ابراز تنفر می‌کنیم و دولت جنایتکار اسراییل هرگز نمی‌تواند در مقابل جوانان فلسطینی مقاومت کند.
وی بیان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با ساخت ناو و شناورهای مدرن نشان داد قدرت نظامی جمهوری اسلامی بسیار بالا است.
امام جمعه اراک گفت: کشور مشکلاتی دارد اما باید قدر این اقتدار، نظام و رهبری را دانست و برای سربلندی کشور از هیچ کوششی فروگذار نبود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار