وزارت کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد: در آزمایش‌های انجام شده روی دانش آموزان، مواد محرک تنها در ۵ درصد افراد بدحال یافت شده که می‌تواند اقدامی عامدانه و جنایتکارانه باشد.
کد خبر: ۱۰۹۵۸۲۰
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۲ 07 March 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی، در نشست مشترک کمیته علمی وزارت بهداشت و درمان، بر اساس اطلاعات ارائه شده استانداران مرتبط با موضوع و بخش‌های دیگر، معلوم شد بیش از ۹۰ درصدِ ابراز ناراحتی دانش‌آموزان، ناشی از اضطراب و نگرانی‌های ایجاد شده در فضای کلاس و مدرسه بوده است.
همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد بخشی از مواردی که منجر به ایجاد التهاب در برخی مدرسه‌ها شده ناشی از اقدامات ماجراجویانه است و این موضوع در حال رسیدگی است.
وزارت کشور در این بیانیه‌ اعلام کرد: بر اساس بررسی نمونه‌های مشکوک در معتبرترین آزمایشگا‌ه‌های کشور و جمع بندی در کمیته علمی وزارت بهداشت، سازمان پدافندغیر عامل و دستگاه‌های مرتبط، خوشبختانه تا این لحظه وجود مواد سمی و خطرناک در هیچ‌ یک از دانش‌آموزان مراجعه‌کننده به مراکز درمانی یافت نشده است.
این وزارتخانه در بیانیه خود افزود: تاکنون در ۲۵۰ کلاس از مدارس سراسر کشور، تعداد محدودی از دانش آموزان ابراز احساس عوارض و ناراحتی کرده‌اند و با وجود اینکه در کمتر از ۵ درصد افراد مواد محرک یافت شده، خوشبختانه هیچ‌کدام منجر به مخاطرات و عوارض پایدار در دانش آموزان نشده است.
وزارت کشور تأکید کرده وجود مواد محرک در برخی دانش آموزان می‌تواند یک اقدام عامدانه و جنایتکارانه باشد و تحقیقات در این زمینه را دستگاه‌های اطلاعاتی و انتظامی ادامه می‌دهند.
در بیانیه وزارت کشور آمده است:تعدادی از عناصر اخلالگر روان و سلامت جامعه که با نشر اکاذیب و تشویش اذهان در کنار هیاهوی کور بیگانگان، در ایجاد جو ملتهب و اضطراب تلاش داشته‌اند، از سوی مراجع قضایی تحت پیگرد قرار گرفته‌اند که رسیدگی فوری و قاطع مورد انتظار است.
وزارت کشور از والدین دانش‌آموزان خواسته با رفع نگرانی از فرزندانشان، در صورت مشاهده هرگونه عوامل برهم‌زننده آرامش و سلامت دانش‌آموزان، موارد را به سرعت به دستگا‌ه‌های مسئول گزارش کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار