شهردار اراک گفت:به منظور ارتقای فرهنگ زیست‌محیطی و مشارکت شهروندان در حفظ و توسعه فضاهای سبز شهری، به مناسبت هفته درختکاری و سهیم کردن شهروندان در توسعه سرانه فضای سبز، توزیع نهال توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری بین شهروندان در حال انجام است.
کد خبر: ۱۰۹۵۶۸۳
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۹ 06 March 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی،علیرضاکریمی افزود: ۱۵۰ هزار اصله نهال با مشارکت سازمان‌ها و نهادهای مردمی میان شهروندان به صورت رایگان توزیع شده است، این نهال‌ها از نوع مثمر و غیرمثمر هستند و شهروندان می‌توانند از ۱۳ تا نوزدهم اسفندماه جهت دریافت نهال به ایستگاه‌های توزیع نهال در پارک‌های غدیر، ملت، امیرکبیر. آزادی، گلبرگ و بلوار غدیر مراجعه کنند.
شهردار اراک با اشاره به تأثیر توسعه فضای سبز در کاهش آلودگی هوا،یادآورشد: سازمان فضای سبز شهرداری طی سال‌های اخیر اقدام به کاشت نهال در مناطق مختلف شهر برای مقابله با آلودگی هوا نموده که در این زمینه می‌توان به احداث کمربند سبز و نوار جنگلی در اطراف اراک و مجموعه جنگلی چقا در راستای جلوگیری از ورود ریزگردها از کویر میقان به داخل شهر، کاشت نهال در دره‌گردو، منطقه سیبک و منطقه پردیس کوهستان برای کاهش آلودگی هوا و ورود ریزگردها به شهر اراک اشاره کرد.
وی با تاکید بر اهمیت هرس درختان و مبارزه با آفات و بیماری‌های گیاهی گفت: از آنجا که هرس درختان در زیباسازی و جوان‌سازی فضای سبز شهری، ایجاد شرایط مناسب برای کاهش آفات درختان و جلوگیری از سقوط احتمالی شاخه‌های خشک شده و پوسیده تأثیر بسزایی دارد، در سال ۱۴۰۱ عملیات هرس با هدف فرم‌دهی و مرتب کردن درختان در سطح مناطق پنج‌گانه انجام شده است.
شهردار اراک افزود: مبارزه با آفات و بیماری‌های گیاهی از دیگر اولویت‌های سازمان فضای سبز بوده که به‌منظور آن عملیات سم‌پاشی درختان و فضای سبز سطح شهر اراک اجرایی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار