مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی گفت:۲ هزار و ۸۰۰ پایگاه در استان آماده جمع آوری کمک های مردمی در هفته احسان و نیکوکاری است.
کد خبر: ۱۰۹۵۴۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۶ 05 March 2023

 


به گزارش تابناک مرکزی، مجید مومنی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این پایگاه‌ها در مدارس، مساجد و مراکز نیکوکاری در نظر گرفته شده اند افزود: سال گذشته ۶۱۰ میلیارد ریال مردم و افراد نیکوکار در آغاز سال نو به نیازمندان کمک کردند و پیش‌بینی شده در هفته احسان و نیکوکاری امسال، ۷۳۰ میلیارد ریال کمک در استان جمع‌آوری شود.
وی یادآورشد: این نهاد حمایتی از ابتدای امسال تاکنون، هفت هزار و ۵۰۰ شغل با صرف پنج هزار و ۶۰۰ میلیون ریال اعتبار ایجاد کرد.
وی با بیان اینکه، کمیته امداد امام خمینی(ره)، خدمت محور و مردم پایه است، افزود: ۳۵۱ مرکز نیکوکاری توسط مردم در سطح استان مدیریت می‌شود.
وی بیان کرد: ۶۰ درصد زنان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی را زنان سرپرست خانوار شامل می‌شوند که ۱۰ درصد از این زنان از همسران خود جدا شده‌اند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی ادامه داد: یک‌هزار و ۵۸۱ سری جهیزیه در سه نوبت امسال به مددجویان زیرپوشش تحویل شده که از این تعداد ۲۴۶ سری جهیزیه به مناسبت هفته احسان و نیکوکاری توزیع شد.
مومنی افزود: ۲ هزار و ۵۹۸ قلم کالای ضروری نیز شامل یخچال، اجاق گاز و کولر امسال تحویل خانواده‌های نیازمند شد.
وی با بیان اینکه، کمیته امداد امام خمینی(ره) این استات از مشارکت خیران و نیکوکاران بهره‌مند است، بیان کرد: ۳۵۰ میلیارد ریال هر ماه مستمری به مددجویان تحت پوشش این استان پرداخت می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی اضافه کرد: امسال ۳۷ هزار و ۴۰۸ نفر به این نهاد حمایتی مراجعه کردند و ۲۱۸ میلیارد ریال توسط خیران و نیکوکاران به مددجویان کمک شد.
مومنی افزود: در این مدت، ۸۵۷ میلیارد ریال کمک هزینه تحصیلی به ۱۱ هزار و ۵۳ دانش‌آموز و هشت میلیارد ریال نیز به ۵۰۴ دانشجو زیرپوشش پرداخت شد.
وی با بیان اینکه، اساس کار کمیته امداد امام خمینی (ره) توانمندسازی و اقدامات فرهنگی مددجویان است، گفت: این نهاد حمایتی در حوزه اقتصادی شامل اشتغال و مسکن فعالیت دارد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی افزود: ۲ هزار و ۸۸۱ واحد مسکونی امسال و سال گذشته توسط این نهاد با مشارکت خیران ساخته شد و امروز نیز ۶۵۱ واحد با ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار تحویل مددجویان شد.
مومنی با بیان اینکه، کمبود زمین برای ساخت واحد مسکونی از مشکلات کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی است، بیان کرد: پنج هکتار زمین از طرف راه و شهرسازی استان به کمیته امداد تحویل شد.
وی بیان کرد: امسال وضعیت ۲۷ هزار خانوار زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان، مطالعه و از این تعداد ۱۴ هزار خانوار مستعد اشتغال شناسایی شدند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی گفت: برای هفت‌هزار و ۵۰۰ خانوار زیر پوشش با صرف ۵۶۰ میلیارد تومان اعتبار در سال جاری، اشتغال ایجاد شده است.
مومنی اظهار داشت: یکی از افتخارات کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی، کمک ۲۲۰ هزار خانوار شناسنامه‌دار به این مجموعه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار