مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی ازآغاز توزیع یک میلیون و ۱۰۰ هزار اصله نهال در این استان خبرداد.
کد خبر: ۱۰۹۵۳۲۶
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۵ 04 March 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی،عبدالحسین محمدی در جمع خبرنگاران افزود: توزیع این نهال‌ها به مناسبت هفته منابع طبیعی از امروز (شنبه) در استان آغاز و تا پایان اسفند ماه ادامه دارد و برنامه‌های ویژه‌ای در راستای توسعه فرهنگ درختکاری اندیشیده شده است.
وی بیان کرد: بازدید از نهالستان، آیین درختکاری در مدرسه علامه حلی، حضور مسئولان در پارک آبخیز مودر، توزیع نهال در پیاده‌راه امیرکبیر، برگزاری آیین درختکاری در پادگان‌ها و اماکن نظامی و دانشگاه‌ها و توزیع نهال در دره گردو، بخشی از این برنامه‌ها است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی ادامه داد: طرح آبخیزداری «دره گردو» اراک از جمله طرح‌های شاخص آبخیزداری در سطح کشور است و طرح منطقه «مودر» این شهرستان نیز در راستای پراکنش مناطق گردشگری و مقابله با گرد و غبار اجرا می‌شود.
محمدی تصریح کرد: اراک از جمله شهرهای آلوده کشور است و اجرای طرح‌های آبخیزداری از جمله در منطقه آبخیز گردو، علاوه بر ایجاد محیط تفریحی، نقش مهمی در مقابله با آلودگی هوا دارد.
وی تاکید کرد: کاشت درخت تنها راه مقابله با گرد و غبار و آلودگی هوا است و کاشت و تولید ۱۶ میلیون اصله نهال در مدت چهار سال، در این راستا هدفگذاری شده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی اضافه کرد: پساب فاضلاب ظرفیت مناسبی برای اجرای طرح زراعت چوب در استان است و با بهره‌گیری از این ظرفیت و اجرای زراعت چوب، کشور می‌تواند به یکی از صادرکنندگان چوب در دنیا تبدیل شود و درآمدی که تولید چوب برای کشور دارد، بیش از درآمدهای نفتی است.
محمدی اظهار داشت: در راستای قانون هوای پاک، سال گذشته ۸۰ هزار اصله نهال به شهرداری‌های استان ارایه شد و توزیع ۵۰ هزار اصله نهال در سال جاری به شهرداری اراک، ۳۵ هزار اصله نهال به شهرداری ساوه و ۱۰ هزار اصله نهال به شهرداری شازند، در دستور کار قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار