معاون توسعه مدیریت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در مراسمی از پیر غلامان و پیشکسوتان تعزیه سیار استان به پاس تلاش به سبب معرفی فرهنگ عاشورا قدردانی کرد.
کد خبر: ۱۰۹۵۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۹ 04 March 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی، مجید قریب با اشاره به مراسم تجلیل از پیرغلامان و پیشکسوتان تعزیه افزود: در آستانه فرا رسیدن ماه شعبان، از پیشکسوتان تعزیه سیار شهر اراک تجلیل شد.
معاون توسعه مدیریت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: هنر تعزیه، شعر، موسیقی و نمایش به کمک هم می‌آیند و هنری ناب و قابل توجه ارائه می‌کنند. این هنر در بیشتر نقاط ایران سابقه اجرا داشته و همچنان اجرا می‌شود که این گستردگی جغرافیایی نشان از مورد اقبال بودن آن است.
قریب با اشاره به جایگاه تعزیه در فرهنگ اسلامی ایران گفت: یکی از عناصر ارزشمند فرهنگی در ایران اسلامی، تعزیه و شبیه خوانی است که طی سالیان جایگاه خود را در فرهنگ ایرانیان حفظ کرده است.
او تصریح کرد: تعزیه ابزار مناسبی برای به تصویر کشیدن رویدادهای مختلف تاریخی مذهبی بوده و به خوبی توانسته تصویرگر وقایع کربلا در سالیان متمادی تاریخ ایران اسلامی باشد.
معاون توسعه مدیریت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: تعزیه به عنوان یکی از مردمی‌ترین رویدادهای مهم هنری به لحاظ ویژگی‌های منحصری چون معرفت، احساس و عاطفه، حماسه و رزم و اتصال به چشمه بیکران، طلایه‌دار بزرگ‌ترین رخداد فرهنگی، تاریخی و سیاسی یعنی واقعه کربلا است.
در این مراسم به تعزیه خوانان لوح قدردانی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار