در ساعت۲۰:۱۷ شب گذشته (جمعه ۱۲ اسفندماه)، شماره تلفن دریافت حوادث آتش نشانی اراک به صدا درآمد و یکی از شهروندان خبر بروز آتش سوزی در یک مغازه را به همکاران مرکز پیام سازمان اعلام کرد و ستاد فرماندهی آتش نشانی اراک نیز بلافاصله آتش نشانان ایستگاه شماره یک (شهید نظری) را از کوی شهید مصطفی خمینی رهسپار محل حادثه در خیابان قیام، روبروی بانک ملی کرد.
کد خبر: ۱۰۹۵۳۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۲ 04 March 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی،در این حادثه یک باب مغازه لوازم التحریر اداری به علت نامعلوم طعمه حریق شده بود و دود بسیار غلیظی که در محل آتش سوزی وجود داشت خبر از گذشت زمان زیادی از بروز حریق می داد.
با توجه به اینکه طبقه فوقانی این مغازه منزل مسکونی بود، آتش نشانان بلافاصله با انجام اقدامات اولیه ایمنی، اقدام به بازکردن قفل درب مغازه کرده و با استفاده از تجهیزات خاموش کننده و لوله های آبدهی آتش نشانی عملیات خاموش سازی حریق را آغاز کردند.
لازم به ذکر است، به دلیل گستردگی حریق، آتش نشانان ایستگاه شماره ۶ از خیابان محسنی نیز به محل حادثه فراخوانده شدند و آتش نشانان با یک عملیات دقیق و حساب شده، شعله های آتش را قبل از سرایت به مغازه های اطراف خاموش کرده و در ادامه با استفاده از فن های دمنده اقدام به تخلیه دود ناشی از حریق از داخل مغازه کردند و سپس با جابجایی لوازم سوخته و نیز با اطمینان از عدم وجود هرگونه آتش پنهان و خطر احتمالی به کار خود پایان داده و با تحویل محل حادثه به مالک به ایستگاه های خود بازگشتند.
عملیات خاموش سازی این حریق نزدیک به سه ساعت به طول انجامید و متاسفانه این حادثه خسارت های مالی زیادی از خود به جای گذاشت که علت بروز آن از سوی کارشناسان ایمنی این سازمان در دست بررسی می باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار