اولین جلسه هم اندیشی جشنواره ملی ماهیان زینتی با حضور دکتر مکرمی مدیر کل دفتر آبزیان آب شیرین سازمان شیلات ایران بهمراه مهندس الهی رئیس گروه ماهیان زینتی وزارت جهادکشاورزی ، مدیران شیلات استان های فارس،اصفهان، قزوین تهران و برترین تولید کنندگان وپروش دهندگان ماهیان زینتی بخش خصوصی کشوردر استان مرکزی برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۹۴۷۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۷ 28 February 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی، در این هم اندیشی، مکرمی گفت : اعضای حاضر در هم اندیشی جشنواره ملی برای تشکیل ستاد اجرایی توسعه ماهیان زینتی ترکیب بسیار مناسبی است که در راستای همفکری و اطلاع رسانی جشنواره باید حفظ شود.
وی افزود: با توجه به برگزاری جشنواره ماهیان زینتی در مرداد ماه سال آینده فرصت برای برگزاری جشنواره ای در خور و شایسته کشوری وجود دارد و ما میتوانیم این همکاری را ادامه دهیم و موارد دیگری هم اضافه کنیم .
مدیر کل آبزیان آب شیرین سازمان شیلات ایران ادامه داد: برای انتخاب عامل توسعه حوزه آبزی پروری کسانی که متقاضی بودند حضور پیدا کردند، ۵ شرکت در خواست دادند و یک شرکت انتخاب میشود و با گرفتن امکانات و اعتبارت در حوزه پرورش ماهی در قفس پیشتاز و یاری رسان است .
وی اظهارداشت: جشنواره شروعی برای همفکری خواهد بود ، وقتی ما ماهیان زینتی را مطرح میکنیم نگاه به ماهیان زینتی تغییر میکند و با برگزاری این همایش نگاه کشوری به ماهیان زینتی از کالای تجملاتی به عنوان عامل توسعه زیر بخش و کشوری تغییر پیدا می کند .
در ادامه این هم اندیشی مدیر کل آبزیان آب شیرین سازمان شیلات ایران گفت: کارگروه توسعه و تکثیر پرورش ماهیان زینتی با حضور استان های پیشرو تشکیل می شود.
اعضای ستاد اجرایی جشنواره ماهیان زینتی به ارائه نظرات و پیشنهادات خود درراستای برپایی هر چه بهتر جشنواره ماهیان زینتی در استان مرکزی پرداختند. دکتراکبری مدیر شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی استان مرکزی هم گفت : ماهیان زینتی در شیلات ایران و شیلات ایران در وزارتخانه مظلوم واقع شدند و امید است با کمک و همکاری اتاق تعاون ایران که با این جشنواره موافقت کردند که با همکاری استان و شیلات ایران موضوع ماهیان زینتی را در کشور پررنگ تر کنیم .
وی افزود : استانهایی که در این جلسه هم اندیشی حضور دارند این چنین جشنواره هایی را در سطح استان یا ملی انجام دادند.
مدیر شیلات استان مرکزی گفت : در سال ۸۷ جشنواره ماهیان زینتی در شهرستان محلات با حضور ۹ استان و تعداد ۲۴ غرفه درفضایی بالغ بر ۲۵۰۰ متر ، با برنامه های متنوع در قالب انتخاب بهترین ماهیان زینتی برگزاری نمایشگاه تجهیزات مربوطه برگزار شد.
وی افزود،: جشنواره ماهیان زینتی در شهرهای کاشان ، تهران و قزوین هم برگزار شده اند .
دکتر اکبری گفت : ضمن بازدید رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق تعاون ایران از چند پروژه پرورش ماهیان زینتی در استان مرکزی، به لزوم برگزاری جشنواره ماهیان زینتی دراستان مرکزی مورد تاکید قرار گرفت.
وی اشاره کرد : جشنواره اناردر شهرستان ساوه در قالب جشنواره بین المللی در مهر ماه سال آینده برگزار میشود و جشنواره ماهیان زینتی هم در تقویم اتاق تعاون ایران آمده است و در نیمه دوم مرداد ماه سال آتی در شهرستان محلات برگزار میشود و این جشنواره در تقویم اتاق تعاون ایران ثبت شده است .
مدیر شیلات استان مرکزی اظهار امیدواری کردند که‌در برگزاری جشنواره میتوانیم خروجی های اثربخشی را در راستای حل بسیاری از مشکلات پرورش دهندگان ماهیان زینتی کسب کنیم .
دکتر اکبری افزود:در این جلسه میزبان ۵ استان برتر برگزار کننده جشنواره هستیم که تلاش داریم از تجربیات این استان ها و همجنین با تشکیل کارگروه های علمی ، اجرایی، مالی ، اطلاع رسانی به غنای این جشنواره بیفزاییم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار