رئیس قوه قضاییه گفت:باید خود را خادم ملت بدانیم و احساس کنیم مردم شایسته این خدمتگزاری هستند و با این نیت وظایف خود را انجام دهیم.
کد خبر: ۱۰۹۴۶۱۲
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۲ 27 February 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی،حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای صبح امروز در دیدار با کارکنان دستگاه قضایی استان و قضات استان مرکزی افزود: مردم اگر احساس کنند مسئولان هرآنچه در توان دارند انجام می‌دهند و بدون شک نگاه بهتری خواهند داشت.
وی یادآورشد: دشمنان و بدخواهان تلاش زیادی کردند تا در کشور مشکلات ایجاد کنند و قصد بهم ریختن و تجزیه کشور را داشتند که با هوشیاری مردم و تلاش نیروهای اطلاعاتی و امنیتی به نتیجه نرسیدند و به یاری خداوند بسیاری از این توطئه‌ها خنثی شد.
او گفت: دشمن امید زیادی داشت که بتواند بیش از این کار‌های دیگری در کشور انجام دهد، اما با تلاش های بی وقفه نیرو‌های اطلاعاتی و امنیتی، دستگاه‌های مختلف و مردم راه به جایی نبردند.
رئیس قوه قضاییه افزود: دشمن تمام توان خود را به کار گرفت، همه ابزار‌های خود را روی میز گذاشت و یک راهبرد ترکیبی را از همه این ابزاره‌ها برای مقابله با این نظام به کار گرفت تا پیام نظام اسلامی از مرز‌های ایران خارج نشود، اما به لطف خداوند بسیاری از این توطئه‌ها خنثی شد.
حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای گفت: دشمن چند سال برای تعلیم و تجهیز نیروی‌ها خود تلاش کرد و انواع و اقسام رسانه‌ها را با پمپاژ دروغ آماده کرد، ولی با هوشیاری مسئولان، دستگاه قضایی و همراهی مردم این تلاش ها بی ثمر ماند.
او افزود: فراخوان‌های زیادی هم از سوی دشمن برای عدم حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن منتشر شد و پیش بینی کرده بودند افراد معاند با مقابله مقابله کنند، اما هیچ اقدامی نتوانست در دهه فجر انجام دهد و به آنچه می‌خواستند نرسیدند.
حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای گفت: مردم در شرایط سخت و با همه مشکلات اقتصادی، با حضور گسترده خود در راهپیمایی دهه فجر ۲۲ بهمن حاضر شدند و توطئه دشمن را خنثی کردند.
رئیس قوه قضاییه افزود: اکنون لازم است هرکس وظیفه خود را در حد توان و امکانات و متناسب با شرایط به درستی انجام دهد.
او تاکید کرد: ما نمی‌گوییم بدون نقص هستیم و نیاز است نقطه نظرات و نکته‌ها بیان شود، اما در مجموع تمام تلاش‌ها و توان‌ها در مجموعه دستگاه قضا بکار گرفته شده است.
محسنی اژه‌ای افزود: در طول ۴۰ سال حضور در قوه قضاییه، تاکنون این نوع ارتباط بین قوه قضاییه و مجلس را مشاهده نکرده بودم؛ همکاری خوبی بین محلس و قوه قضاییه وجود دارد و امید است با کمک خداوند بیش از این موفق شویم.
او گفت: مردم از ما انتظار دارند هر مقداری که می‌توانیم در استجابت خواسته به حق مردم تلاش کنیم؛ آنها از ما برخورد خوب می‌خواهند و تکریم ارباب رجوع باید در دستور کار مسئولان قضایی باشد.
محسنی اژه‌ای افزود: مردم همجنین از دستگاه قضایی عدالت و آرای درست می‌خواهند که این نیز کار سختی است، افرادی که مراجعه می‌کنند خود را محق می‌دانند و کارکنان و قضات در مقابل طرفین قرار دارند و باید بر اساس آنچه انجام شده و بر اساس حق رای دهند، البته ممکن است با وجود تلاش‌ها به حق نرسند که در این خصوص برای ایجاد رضایت و عدالت نسبی باید تا حد ممکن حرف مردم شنیده شود و دقت لازم برای رسیدن به رای قطعی بکار گرفته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار