رئیس قوه قضاییه گفت:نیروی انسانی کارآمد و شایسته، سرمایه ملی محسوب می‌شودبنابراین شایسته‌سالاری باید به معنای واقعی کلمه رخ دهد.
کد خبر: ۱۰۹۴۶۱۱
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۰ 27 February 2023

 


به گزارش تابناک مرکزی، حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای پیش از ظهر امروز در نشست تولیدکنندگان و کارآفرینان و فعالان شرکت‌های دانش‌بنیان استان مرکزی در اراک افزود: اگر یک انسان شایسته‌ای لغزشی پیدا کرد، باید در همان حد لغزش، با او برخورد کرد و چنانچه این لغزش از جانب او جبران شد، باید این جبران مافات مورد لحاظ قرار گیرد.
وی بر حمایت همه جانبه از فعالان اقتصادی و فعالیت‌های سالم اقتصادی کشور تاکید کرد وگفت: در قوه قضاییه مصمم هستیم از فعالان اقتصادی و فعالیت‌های سالم اقتصادی، به صورت همه‌جانبه حمایت کنیم و بر همین اساس از شما فعالان اقتصادی برای ارائه راه‌حل‌های مدنظر کمک می‌طلبیم.
او افزود: نیروی انسانی، با ارزش‌ترین سرمایه هر بخش است، ولی متأسفانه برخی اوقات در مدیریت‌های دستگاه‌ها، برخی امور به افرادی سپرده می‌شود که با وجود آنکه انسان‌های خوبی هستند، اما کارآمدی لازم را ندارند.
رییس دستگاه قضا گفت: از سویی دیگر، گاهی نقطه‌ضعف‌هایی در یک انسان شایسته و کارآمد پیدا می‌شود، اما نباید به خاطر این ضعف‌ها، این نیروی شایسته و کارآمد را از دست داد.
او با بیان اینکه باید موضوع دخالت‌ دادن مردم در امور به‌ خصوص امور مرتبط با زندگی روزمره آنان، بازتعریف شود افزود: بدون تردید انقلاب ما یک انقلاب مردمی است و به واسطه حضور مردم بسیاری از مشکلات رفع و بسیاری از خطرات هم دفع شده‌ است.
رئیس قوه قضاییه گفت: در قوه قضاییه به دنبال آن هستیم تا مشکلات هر قشر و صنف به وسیله افراد خبره و دلسوز همان قشر و صنف برطرف شود و این قبیل موضوعات تا حد امکان به دادگاه کشیده نشود و البته من هم در همین زمینه  حاضرم مجوزهای لازم را صادر کنم.
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای افزود: ما باید امور را به گونه‌ای تدبیر کنیم که مردم در امنیت و رفاه باشند و‌ با وجود برخی اختلاف‌ سلیقه‌ها، در کنار هم زندکی‌ مسالمت‌آمیز داشته باشند.
استاندار مرکزی هم در این نشست گفت: صنایع مادر این استان به سبب خصوصی‌سازی ناموفق آسیب دیده‌ است.
مخلص الائمه افزود: استان مرکزی به دریا راه ندارد، اما صنایع دریامحور دارد که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
او عنوان کرد: در یک سال و نیم اخیر ثبات و آرامش قابل توجهی در صنعت استان مرکزی به ویژه در بخش کارگری رخ داده است که امید است روز به روز افزایش یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار