رئیس قوه قضاییه با تأکید بر حمایت جدی از سرمایه‌گذاران، صنایع، کارآفرینان و فعالیت‌های اقتصادی سالم، شناخت گلوگاه‌های فساد را از اولویت‌های قوه قضاییه دانست.
کد خبر: ۱۰۹۴۶۱۰
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۸ 27 February 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی،حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در دیدار اقشار مختلف مردم استان مرکزی افزود: با بررسی دقیق قوانین ناقص، انتصابات ناکارآمد و ویژه‌خواری‌ها، با مفاسد در تمام عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی برخورد خواهد شد.
وی یادآورشد: در موضوع پیشگیری از جرم بسیاری از موارد موازی نظیر بیکاری، فقر، ضعف‌های موجود در وضعیت اقتصادی، فرار مغز‌ها و فرار سرمایه‌ها در وقوع جرم تأثیر مستقیم داشته و با وجود ظرفیت‌های قانونی حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم از کلیه ظرفیت‌ها برای کاهش وقوع جرم و ممانعت از تعطیلی کارخانه‌ها، صنایع، کارگاه‌ها، ارتقاء امنیت شغلی، امنیت اقتصادی و امنیت سرمایه گذاری استفاده خواهد شد.
او در ادامه به تشریح ظرفیت‌های بیشمار استان مرکزی پرداخت و عنوان کرد: این استان از ظرفیت‌های مادی و معنوی فراوانی برخوردار است که باید سعی شود از این ظرفیت‌های عظیم به خصوص در حوزه نخبگان در جهت توسعه هر چه بیشتر کشور استفاده شود.
حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای با یادآوری موضوعات وخواسته‌های مطرح شده توسط نمایندگان اقشار مختلف مردم یادآور شد: مطالبات و موارد مطرح شده موضوعات اساسی، جدی و لازم و ضروری کشور است که بسیاری از آن‌ها تکالیف و اولویت‌های دستگاه قضایی بوده و قوه قضاییه از تمام توان وظرفیت‌های موجود در کشور برای پیگیری این مطالبات در سطوح مختلف استفاده خواهد کرد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی هم در دیدار رئیس دستگاه قضا با اقشار مختلف مردم گفت: حضور میدانی مسئولان در نقاط مختلف کشور، دیدار با مردم و بررسی ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها، مسائل و چالش‌های موجود، موجب خواهد شد تا با همکاری قوای سه گانه، برنامه ریزی اصولی و آینده نگرانه برای حل مشکلات کرده و کشور را به سمت توسعه و پیشرفت روز افزون حرکت داد.
آیت الله دری کاهش روند دادرسی و قضازدایی از پرونده‌ها، استفاده از امکانات ملی برای حل مشکل آلودگی هوا در کلان شهر اراک و کمک برای حل مشکلات مردم در بعضی موقوفات را موضوعاتی از موضوعاتی عنوان کرد که باید مورد توجه قرار گیرد.
دکتر بیات نماینده اساتید دانشگاه‌های استان در دیدار رئیس دستگاه قضا با اقشار مختلف مردم به تشریح ظرفیت نخبگان در جامعه پرداخت و گفت: اساتید دانشگاه و نخبگان به منظور مشارکت در طرح‌های کشور برای حل مشکلات و تدوین برنامه‌های راهبردی آمادگی دارند تا با تدوین و تعریف طرح‌های تحقیقاتی و مطالعاتی یاریگر قوای سه گانه باشند.
سرلک نماینده خانواده شهداء، جانبازان و ایثارگران در دیدار رئیس دستگاه قضا با اقشار مختلف مردم استان مرکزی خواستار ورود دستگاه قضا به عنوان مدعی العموم به موضوع عدم اجرای قانون جامع ایثارگران در بعضی دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌ها شد.
حجت الاسلام طرحانی نماینده روحانیون استان مرکزی در دیدار رئیس قوه قضاییه با اقشار مختلف مردم سرزمین آفتاب توجه جدی سران قوا به موضوع اقتصاد و معیشت مردم را خواستار شد و افزود: مبارزه جدی با مفسدان اقتصادی، پیشگیری از وقوع جرم، مبارزه با بی‌حجابی و بی‌عفتی، ارتقاء امنیت اجتماعی و امنیت قضایی آمران به معروف و ناهیان از منکر شد.
مولوی نماینده فرهنگیان استان در جلسه دیدار رئیس قوه قضاییه با اقشار مختلف مردم استان آموزش و پرورش را به عنوان اصلی‌ترین عامل تربیت نسل‌ها عنوان کرد که ظرفیت بالایی در آینده سازی دارد و باید متوازن با نقش آفرینی، نظام تعلیم و تربیت مورد توجه و حمایت مخصوص قرار گیرد.
انصاری نماینده بانوان استان در نشست مشترک رئیس دستگاه قضا با اقشار مختلف مردم استان مرکزی به تشریح ظرفیت‌های ایجاد شده در جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن بانوان به مراتب بالای علمی و اجرایی پرداخت و خواستار توجه بیشتر به سلامت زنان و مادران، اجرای کامل قانون عفاف و حجاب و قانون جوانی جمعیت در کشور شد.
بخشی نماینده سمن‌ها، انجمن‌های مردم نهاد و گروه‌های جهادی در دیدار رئیس دستگاه قضا با اقشار مختلف مردم استان مرکزی توجه به شایسته سالاری در انتصابات، برخورد با مسئولانی که ترک فعل کردند و برخورد قاطع و سریع با مفسدان اقتصادی را خواستار شد.
حمایت از صنایع با جلوگیری از واردات محصولات قابل تولید در کشور، حسابرسی دقیق از واگذاری‌های غیرتخصصی و غیرعادلانه صنایع و ارتقاء امنیت شغلی کارگران از جمله موارد مطرح شده توسط حجازی نماینده کارگران استان در حضور رئیس قوه قضاییه بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار