رئیس قوه قضائیه در دیدار با اقشار مختلف مردم اراک، مبارزه بدون تبعیض با فساد در دستور کار این قوه اعلام کرد.
کد خبر: ۱۰۹۴۶۰۷
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۵ 27 February 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی،حجت الاسلام محسنی اژه ای در دیدار با نخبگان استان مرکزی افزود:یکی از مسایل اولویت دار استفاده حداکثری از ظرفیت مردمی برای حل و فصل مشکلات خود مردم است
وی با اشاره ظرفیت های استان مرکزی گفت: ماهیت و ظرفیت های استان مرکزی برای کشور و خیلی از مسئولین شناخته شده نیست. این استان ظرفیت های بسیاری دارد که مغفول مانده است.
وی افزود: این استان نخبه پرور و عالم پرور است و می بایست بهره وافری از ظرفیت های انسانی نخبه در بخش های مختلف خود ببرد.
رئیس قوه قصاییه خطاب به نمایندگان اقشار و حاضرین در جامعه تصریح کرد: به عنوان یکی از مسئولین قوا در حد توان برای رفع مسائل و پیگیری دغدغه های مطرح شده از سوی شما تلاش می کنم.
حجت الاسلام اژه ای با اشاره سخنان مطرح شده از سوی نماینده خانواده شهدا, ایثارگران و جانبازان مبنی بر عدم اجرای قوانین مرتبط با ایثارگران گفت: یکی از وظایف سازمان بازرسی کشور نظارت بر اجرای صحیح قوانین است و هر کجا نواقص و ایراداتی باشد باید تذکر بدهند.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه پیشگیری از وقوع جرم افزود: در بحث پیشگیری از وقوع جرم برخی مفاسدی که در حوزه فرهنگی, سیاسی و اجتماعی وجود دارد کمتر از مفاسد اقتصادی نیست لذا برخورد قاطعانه با این مفاسد امری ضروری است; وظیفه دستگاه قضا و کل نظام مقابله با مفاسد است که ضرر و خسارت زیادی به ارزش های کشور و مردم وارد می کند لذا مبارزه همه جانبه و بدون تبعیض با همه مظاهر فساد وظیفه کل نظام و قوه قضاییه است.
رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: در راستای مفاسد اقتصادی یکی از وظایف اثرسنجی و آسیب شناسی اقدامات انجام شده است و به این نتیجه رسیدیم که بایستی اولویت بندی داشته باشیم و بر اساس همین اولویت ها مقابله کنیم.
وی بستن گلوگاه ‌ها و بسترهای فساد را از دیگر اولویت ‌های دستگاه قضا عنوان و تصریح کرد: پیشگیری از وقوع جرم مقدماتی دارد چنانچه ناهنجاری های اجتماعی, بیکاری, مشکلات معیشتی در جامعه وجود داشته باشد به خودی خود جرائمی را به دنبال دارد.
حجت الاسلام اژه ای ادامه داد: دستگاه قضا نمی تواند فرصت شغلی در جامعه ایجاد کند ولی باتوجه به شرایط موجود و جنگ اقتصادی امروز, ضمن مقابله بدون تبعیض با فساد, از فعالان اقتصادی که با سلامت کار می ‌کنند, با تامین امنیت سرمایه گذاری, امنیت شغلی و ... به عنوان حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم, حمایت کنیم.
رئیس قوه قضائیه با تاکید بر لزوم جامع نگری در گره گشایی از مشکلات کشور, تصریح کرد: باید مسائل جامع دیده شود چراکه مسائل در هم تنیده شده و بر هم اثرگذارند; ناهماهنگی ها, عدم جامع نگری ها, سوء مدیریت ها و ... بستر ساز مشکلات است.
وی خاطرنشان کرد: یکی از مسایل اولویت دار استفاده حداکثری از ظرفیت مردمی برای حل و فصل مشکلات خود مردم است لذا این آمادگی را داریم تا برای رفع مشکلات در دانشگاه, صنوف, صنعت و هر قشری که لازم است, شورای حل اختلاف صنفی ایجاد کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار