سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: افزایش ماندگاری مسافران نوروزی با معرفی جاذبه‌های گردشگری استان پیش‌نیاز رونق گردشگری سرزمین آفتاب است که باید مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۱۰۹۴۱۵۰
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۶ 25 February 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی، علی اکبر اسدی در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر استان مرکزی، افزود: با ایجاد زیرساخت‌های مناسب از جمله ایجاد رستوران و مکان‌های استراحت برای افراد باید زمینه افزایش حضور مسافران در این استان فراهم شود.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی ادامه داد: بر اساس اعلام وزارت کشور سفرهای نوروزی از هفدهم اسفندماه آغاز و تا پنجم فروردین ماه ادامه می‌یابد و نیاز است در این مدت دستگاه‌های متولی برای خدمت‌رسانی هرچه بیشتر به مسافران اقدامات لازم را انجام دهند.
اسدی خاطرنشان کرد: نیاز است فضاهای مناسبی برای استراحت مسافران در ورودی شهرهای مختلف استان به خصوص اراک اختصاص یابد و با هماهنگی شرکت ایرالکو زمینه استقرار و استراحت مسافران اراک در پارک آلومینیوم فراهم شود.
او با یادآوری افزایش تصادفات جاده‌ای در ۳۰ کیلومتری شهرها گفت: بروز تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرها مشکلاتی را در استان و کشور به همراه داشته و نیاز است ظرفیتی برای استراحت مسافران در شهر جدید امیرکبیر ایجاد شود.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی ادامه داد: ایجاد محل استراحت در شهر جدید امیرکبیر رفع دغدغه بروز تصادف در فاصله ۳۰ کیلومتری شهر اراک را به همراه دارد.
اسدی یادآور شد: ۳۰ نفر در تعطیلات نوروز سال گذشته در جاده‌های استان جان خود را از دست دادند که باید با اقدامات پیشگیرانه تعداد تلفات به حداقل ممکن برسد.
او گفت: در راستای جلوگیری از حوادث رانندگی ناشی از سرعت غیرمجاز و رانندگی پرخطر باید از ۱۷ اسفندماه جاری تا پایان فروردین ماه سال آینده، دامنه نظارتی پلیس راه گسترش یابد و با رانندگان متخلف برخورد قاطع شود.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی بیان کرد: استفاده از نیروهای جهادی و استقرار موکب‌های اربعین در نقاط حادثه خیز استان نیز می‌تواند نقش مهمی در کاهش تصادفات جاده‌ای داشته باشد.
اسدی، پوشش آنتن‌دهی همراه اول در جاده‌های استان مرکزی را نامطلوب عنوان کرد و افزود: عدم پوشش همراه اول در جاده‌ها از جمله مشکلات این استان است که باید زمینه رفع این مشکل فراهم شود.
او با تاکید بر شماره‌گذاری تیرهای برق در جاده‌های استان مرکزی، گفت: شماره‌گذاری تیرهای برق در جاده‌های استان در راستای خدمت‌رسانی در هنگام بروز حوادث رانندگی بسیار مهم است.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی ادامه داد: شهرداری اراک با نصب تابلوهای تبلیغاتی در کمربندی جنوبی و شمالی این شهر می‌تواند ضمن درآمدزایی، مکان‌های دیدنی شهر را اطلاع رسانی کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار