معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: محیط زیست و نظام پزشکی باید بر عملکرد بی خطرسازی پسماندهای عفونی در اراک نظارت داشته باشد.
کد خبر: ۱۰۹۳۵۳۲
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۳ 21 February 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی، علی اکبر اسدی در جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان مرکزی افرود: باید دید تکالیف و مصوبات جلسه قبل به کجا رسیده است، در برخی از مسائل باید اقداماتی جهادی صورت گیرد و اگر حتی شهرداری اراک یا سازمان مدیریت پسماند کمبود بودجه دارد و باید اصلاحیه بزند چراکه مسئله محیط زیست بر هر مسئله ای اولویت دارد.
اسدی با تاکید بر اینکه به دنبال افزایش مشکلات نیستیم بلکه باید کار انجام گیرد و شهرداری ها و دهیاری ها ابزار ما برای رفع مشکلات هستند، افزود: شهرداری ظرف ۴۸ ساعت برنامه زمانبندی و طرح خود در خصوص احداث لندفیل بهداشتی را ارائه کند.
وی در خصوص مدیریت پسماندهای عادی در شهرک های صنعتی به ویژه شهرک صنعتی مامونیه با تاکید بر اینکه هر اقدام قانونی برای شهرک صنعتی مامونیه نیاز است باید از سوی محیط زیست استان انجام شود، گفت: متاسفانه شرکت شهرک های صنعتی استان خود را از این موضوع کنار کشیده است، مسلما باید برای مدیریت پسماند عادی شهرک های صنعتی شرکت های خدماتی وارد شوند و شرکت شهرک ها باید رویه نظارتی خود را بر عملکرد این شرکت ها اعمال کند که شرکت شهرک های صنعتی استان از این ماجرا خود را کنار کشیده است در حالی که شرکت شهرک های صنعتی باید فضایی را جمع آوری و مدیریت این پسماندها تعیین می کرد و اگر تخلفی صورت گرفته است محیط زیست باید یا با شرکت شهرک های صنعتی یا شرکت های خدماتی برخورد کند.
اسدی درخصوص مدیریت پسماند عفونی شهر اراک اظهار کرد: شهرداری اراک موظف است زباله های بی خطر شده را دفن کند و محیط زیست و نظام پزشکی نیز باید بر عملکرد بی خطرسازی پسماندها نظارت داشته باشند، اگر این شرکت تعهدات خود را در قبال شهرداری انجام ندهد هر اقدام قانونی طبق بندهای قرارداد باید انجام شود و به هیچ وجه مدیریت زباله ها و جمع آوری نباید معطل مشکلات و مطالبات شود.
وی با تاکید بر اینکه اگر زباله توسط پرسنل شرکت سورن آپ از مطب ها جمع آوری و در سطل های زباله شهری قرار داده می شود حتما باید مورد برخورد قانونی قرار گیرد و اگر پزشکان تخلف می کنند باید سازمان نظام پزشکی به مسئله رسیدگی کند.
وی تاکید کرد: در جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان، شخص مدیر یا معاون ادارات باید حضور داشته باشند، دستگاهی که مدیر ارشد آن در جلسه حضور نمی یابد، باید علت عدم حضور را حتما پیش از جلسه اعلام کند در غیر این صورت حضور کارشناس ادارات در جلسه قابل پذیرش نیست.
اسدی در این جلسه عذر کارشناسان اداراتی چون شرکت سهامی آب منطقه ای و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان را از جلسه خواست و خواستار بیان علل عدم حضور مدیران ارشد ادارات یا معاونین در جلسه و ارسال تذکرات لازم به مدیران غایب در جلسه کارگروه شد.
 در این جلسه رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک هم گفت: بودجه سازمان برای سال آینده، چند روز پیش در شورای شهر اراک تصویب شد و براساس آن احداث لندفیل بهداشتی با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان دیده شده است که قول می دهیم تا نیمه نخست سال آتی این پروژه احداث و بهره برداری شود و در بحث مدیریت شیرابه نیز بودجه برای سال آینده دیده شده است که کار به سرعت اجرایی می شود.
مهدی فدوی افزود: ایجاد یک جایگاه بتنی برای امحای کالاهای قاچاق و مدیریت شیرابه های آن در مرکز دفن حدود ۷۰۰ میلیون تومان برای سازمان هزینه به دنبال دارد و ایجاد آن و مسئله امحا ارتباطی با سازمان ندارد و متولی اصلی آن باید اقدام کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار