نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت:ملت ایران مانند کوهی استوار پشتیبان نظام اسلامی و حریم ولایت است و مسئولان نیز وظیفه دارند تمام تلاش خود را برای تقویت بنیه معیشتی و اقتصادی ملت بکار گیرند.
کد خبر: ۱۰۹۲۹۴۲
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۲ 17 February 2023

 


به گزارش تابناک مرکزی،آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در نماز جمعه اراک با بیان اینکه حمایت همه جانبه از تولید زمینه ساز خودکفایی و توسعه پایدار کشور است افزود: حمایت از تولید داخل علاوه بر تثبیت اشتغال، به ایجاد ظرفیت‌های جدید اشتغال و جهش تولید منجر می‌شود.
وی تاکید کرد: کشور در حوزه اقتصادی همچنان با مشکلاتی مواجه است که حل این مشکلات نیازمند مشارکت تمامی بخش‌های جامعه به خصوص دانشگاه‌ها، صنایع و شرکت‌های دانش بنیان است.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: بنا بر تاکید مقام معظم رهبری، مسئولان باید قدرت خرید مردم را حفظ و با تورم افسار گسیخته مبارزه کنند و با تکیه بر توان داخلی و محوریت مسائل اقتصادی، این تکلیف برای همه ایجاد می‌شود که در راستای ایجاد تحول در مسائل اقتصادی، آحاد مردم و مسئولان توان خود را به‌کار گیرند.
آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: به برکت انقلاب اسلامی دانشگاهیان در رشته‌های مختلف سرآمد هستند و ظرفیت های مناسبی در این مراکز علمی و آموزشی ایجاد شده و این ظرفیت ارزشمند باید به بهترین شکل ممکن استفاده شود.
وی پرهیز از مصرف‌گرایی و نقش‌آفرینی آحاد جامعه در رونق تولید را از دیگر عوامل موثر در توسعه اقتصادی دانست و گفت: با توجه به امکانات محدود داخلی، مصرف‌گرایی و زندگی اشرافی، کشور را مشکلات اقتصادی مواجه می کند و مردم و مسئولان باید نسبت به صرفه‌جویی در منابع و استفاده بهینه از امکانات برنامه‌ریزی کنند.
امام جمعه اراک از حضور پرشور مردم در راهپیمایی۲۲ بهمن تقدیر کرد و گفت: مردم مومن و انقلابی ایران اسلامی یکبار دیگر عشق و علاقه خود را به نظام اسلامی نشان داد و توطئه‌های دشمنان را خنثی کردند.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: ملت ایران از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون با پشتیبانی از ولایت فقیه و عشق و علاقه به آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام راحل بحران‌های بسیاری را پشت سرگذاشته و بعد از این هم با تمام وجود از حریم انقلاب و رهبری صیانت می‌کند.
وی اظهار کرد: هوشیاری نسبت به توطئه‌های دشمنان و در راس آنها جبهه استکبار و حامیان آنها در نظام اسلامی یک ضرورت مهم است و ملت ایران همان‌گونه که در طول این سال‌ها با هوشیاری و تبعیت از ولایت و در صحنه بودن بزرگترین حماسه‌ها را خلق کرده باید در گام دوم انقلاب این آمادگی را با قوت حفظ کند.
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ۲۷ رجب و عید مبعث گفت: بعثت مبداء قرآن و منشاء تحولات سازنده در عالم است چون در این روز تاریخ ساز دین مبین اسلام به بشریت اعطا و اهدا شد.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی ادامه داد: بعثت تجلی اعظم الهی بزرگ قیام برای حاکمیت تقوا در بشریت است و ایمان در دنیا آغاز شد و پیامبر اعظم (ص) با آغاز رسالت خود اهداف بلند پیامبران الهی را عملیاتی کرد.
وی افزود: پیدایش ولایت، ادامه امامت و تلاش برای ظهور حضرت حجت (ع) نیز همه به برکت بعثت و تداوم بخش مبعث است و ترویج، تبیین، صیانت و پاسداری از آن وظیفه همگانی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار