معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت:مهار تورم و مدیریت نقدینگی از جمله اولویت‌های دولت سیزدهم است.
کد خبر: ۱۰۹۲۸۶۹
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۱ 16 February 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی، حسن میرزاخانی در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان مرکزی، میزان نقدینگی کشور را بیش از پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: وجود نقدینگی در دست عده‌ای خاص موجب شده این افراد بازارهای مختلف کشور را با مشکل مواجه کنند.
وی یادآورشد: در زمینه مدیریت نقدینگی در استان باید بانک‌ها دقت لازم را داشته باشند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: ایجاد اشتغال ملاک ارزیابی مدیران و دستگاه‌های اجرایی این استان است.
وی ادامه داد:ثبات اشتغال از جمله اولویت‌های استانداری این استان است و اقداماتی با تمرکز بر صنایع بزرگ و متوسط استان انجام و موفقیت‌های چشمگیری در این زمینه به دست آمده‌ و اشتغال موجود استان ثابت نگه داشته شده‌ است.
وی افزود: ایجاد اشتغال جدید از دیگر اولویت‌های استانداری مرکزی است و بر اساس ظرفیت‌های قانونی گام‌های بلندی در طول یک سال و نیم گذشته در استان برداشته شده‌ است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی خاطرنشان کرد: اکنون در برخی از واحدهای نظامی، غیرنظامی، دستگاه‌های اجرایی و خدماتی استان از جمله سازمان همیاری‌های شهرداری‌ها فرصت‌های شغلی چشمگیری ایجاد شده است.
میرزاخانی اظهار کرد: جمعیت و جوانی جمعیت از جمله دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب است و راهکارهایی در زمینه اقتصادی و ایجاد اشتغال برای تحقق این مهم وجود دارد که باید در دستور کار دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی قرار گیرد.
وی ادامه داد: اشتغال از جمله مسائل مهم جوانان است و با ایجاد اشتغال می‌توان شرایطی را برای افزایش جمعیت در کشور و استان مرکزی ایجاد کرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی خاطرنشان کرد: ایجاد اشتغال و ماندگاری اشتغال از جمله مسائل مهم برای افزایش و جوانی جمعیت در کشور و استان است و دستگاه‌های فعال در زمینه ایجاد اشتغال باید پیگیری‌های لازم را در زمینه ماندگاری اشتغال نیز در استان انجام دهند.
میرزاخانی آموزش برای فروش و بازاریابی را از جمله عوامل پایداری اشتغال در استان مرکزی عنوان کرد و گفت: تسهیلاتی که در زمینه ایجاد اشتغال در استان پرداخت می‌شود باید تا رسیدن به هدف نهایی توسط دستگاه‌ها پیگیری شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی هم گفت: ایجاد ۲۳ هزار و ۸۴۶ اشتغال امسال برای این استان تعهد شد که تاکنون ۱۹ هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی معادل ۸۳ درصد این تعهد محقق شده‌ است.
جمشید امیدی افزود: براساس ارزیابی‌ها و بررسی‌های انجام شده تا کنون ۶۶ درصد اشتغال ایجاد شده در استان مورد تایید قرار گرفته‌ است.
وی ادامه داد: در برخی از شهرستان‌ها مانند آشتیان و کمیجان ۱۰۰ درصد تعهد اشتغال، محقق شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: کمترین اشتغال ثبت شده در این مدت مربوط به شهرستان‌های محلات و دلیجان بوده‌ است.
امیدی افزود: ۶۹۶ میلیارد ریال منابع مالی وام قرض الحسنه مشاغل خانگی از محل اعتبارات سال جاری به استان مرکزی اختصاص یافت که یک هزار و ۱۸۵ طرح به مبلغ ۷۱۰ میلیارد ریال به بانک‌های عامل استان معرفی شده‌ است.
وی ادامه داد: ۹۳۹ طرح به مبلغ ۵۴۹ میلیارد ریال معادل ۷۹ درصد این اعتبارات توسط بانک‌های عامل پرداخت شده‌ که از مجموع این میزان طرح ۴۸۴ طرح در بخش صنعت، معدن و تجارت ۲۵۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال، ۱۸۰ طرح کشاورزی ۱۶۲ میلیارد ریال، ۲۲۹ طرح میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ۱۰۰ میلیارد ریال و ۴۶ طرح اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ۳۶ میلیارد ریال وام دریافت کرده‌اند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاع اجتماعی اظهار کرد: چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال امسال از محل اعتبارات بند (ب) تبصره ۱۶ قانون بودجه به اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی ابلاغ شد که چهار هزار و ۵۰۶ میلیارد ریال معادل ۹۸ درصد این اعتبارات تخصیص یافته‌ است.
جمشیدی افزود: پنج هزار و ۶۶۸ طرح با اعتباری بالغ بر چهار هزار و ۷۳۲ میلیارد ریال به بانک معرفی شده‌ و سه هزار و ۹۷۷ طرح با اعتباری بالغ بر سه هزار و ۲۹۵ میلیارد ریال معادل ۷۳ درصد این منابع مالی توسط بانک‌های عامل پرداخت شده‌ است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: ۲ هزار و ۲۴۹ میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات بند (ب) تبصره ۱۶ قانون بودجه امسال به اداره کل بهزیستی استان ابلاغ شده که یک هزار و ۸۰۴ میلیارد ریال معادل ۸۰ درصد این منابع مالی تخصیص یافته‌ است.
امیدی افزود: ۱۴ هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال منابع مالی از محل اعتبارات تسهیلات جزء ۲ بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه سال جاری به استان مرکزی تخصیص یافت که سه هزار و ۷۹۶ طرح با اعتباری بالغ بر ۶ هزار و ۲۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال معادل ۴۲ درصد به بانک‌های عامل معرفی شده‌ است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: یک هزار و ۳۶۸ طرح با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۷۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال توسط بانک های عامل پرداخت شده‌ است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار