معاون اجرایی رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری گفت: دولت از مشکلات اقتصادی ملت آگاه است و تنگناهای مردم را درک می‌کند و به فضل الهی در آینده نزدیک مشکلات یکی پس از دیگری حل می‌شود و روزهای بهتری پیش‌روی کشور است.
کد خبر: ۱۰۹۲۰۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۲ 11 February 2023

 


به گزارش تابناک مرکزی، محسن منصوری در آیین سخنرانی ۲۲ بهمن، در اراک افزود:
رشد اقتصادی کشور با تلاش‌های گسترده دولت سیزدهم به سه و سه دهم درصد افزایش یافت.
وی یادآورشد:دولت سیزدهم هنگامی روی کارآمد که رشد اقتصادی کشور صفر بود اما هم‌اکنون بر اساس آمارهای موجود این نرخ با افزایش سه و سه دهم درصدی همراه است.
معاون اجرایی رئیس جمهور، تطهیر رژیم پهلوی را از جمله توطئه‌های دشمنان علیه ملت ایران دانست و گفت: حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه و خلق صحنه‌های مختلف، یعنی قطع امید دشمنان از توطئه علیه کشور و ملت ایران است و معاندین انقلاب بار دیگر شکست خوردند.
منصوری خاطرنشان کرد: نادیده گرفتن دستاوردهای انقلاب اسلامی از دیگر توطئه‌های دشمنان انقلاب علیه ملت ایران است اما هم‌اکنون به برکت انقلاب اسلامی، ۲۸۰ هزار طرح آماده بهره‌برداری در کشور وجود دارد.
وی گفت: ایجاد یاس و ناامیدی در کشور از دیگر توطئه‌های دشمنان است که باید این راهبرد با ایجاد امید و نشاط در جامعه، نقش بر آب شود و واقعیت‌ها به مردم ارایه شود.
سرپرست نهاد ریاست جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود حضور مردم زمان‌شناس کشور در صحنه‌های مختلف انقلاب و وجود امام راحل(ره) و رهبری را از جمله مولفه‌های اصلی انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: هدف از تحقق انقلاب اسلامی حمایت از دین خدا بود و اکنون در کشوری زندگی می‌کنیم که مردم دین‌دار هستند و هرکجا احساس کنند خدشه‌ای به دین وارد می‌شود، با حضور پرشور خود از دین و انقلاب اسلامی دفاع می‌کنند.
منصوری اظهار داشت: پرچم انقلاب اسلامی پرچم احیای اسلام است که در جمهوری اسلامی به دست یک رهبر مدیر و مدبر قرار دارد و به فضل الهی به دست صاحب اصلی آن، امام زمان(عج) می‌رسد.
وی، وحدت، همدلی و یکپارچگی را از جمله شاخص‌های مهم انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: مردم ایران اسلامی امروز به برکت انقلاب اسلامی با وحدت و همدلی در صحنه‌های مختلف حضور دارند و از آرمان‌های انقلاب و دین الهی دفاع می‌کنند.
معاون اجرایی رئیس جمهور اضافه کرد: دشمن در اغتشاشات اخیر کمی امیدوار شده بود و فکر می‌کرد با این افرادی که به میدان آمدند می‌تواند به انقلاب و اسلام ضربه وارد کند اما ملت ایران اسلامی در روز سیزدهم آبان‌ماه، اتحاد و همدلی خود را به رخ جهانیان کشیدند و نشان دادند دشمن در خیال خام به سر می‌برد.
منصوری عنوان کرد: تاکید بر مقاومت از دیگر ویژگی‌های انقلاب اسلامی است و جشن انقلاب از جنس مقاومت، انسجام و پافشاری بر اصول است.
وی تصریح کرد: امروز استقامت و پایداری مردم مصداق مجاهدت در راه خداوند است و به برکت انقلاب اسلامی، اکنون از جای جای کشور خبرهای خوبی به گوش می‌رسد.
سرپرست نهاد ریاست جمهوری افزود: اعتماد به وعده الهی از دیگر ویژگی‌های انقلاب اسلامی و نهضت امام خمینی(ره) است و نظام سکولار از این نعمت برخوردار نیست.
منصوری بیان کرد: اینکه رهبر معظم انقلاب با شجاعت آینده را روشن ترسیم می‌کنند و مردم را به روزهای روشن نوید می‌دهند، به این دلیل است که به وعده الهی اعتقاد دارند.
وی اظهار داشت: همه به تحقق وعده الهی واقف هستند و نابودی دشمنان در شن‌های طبس از جمله وعده‌های محقق شده خداوند است.
معاون اجرایی رئیس جمهور ادامه داد: اتکا به ظرفیت‌های داخلی و مردم از دیگر ویژگی‌های انقلاب اسلامی است و امروز کشور به معنای واقعی توسط مردم اداره می‌شود و امام راحل در سال ۴۲ پایه‌های انقلاب را با اتکا به ظرفیت مردم شکل داد و بزرگترین سرمایه جمهوری اسلامی ایران اتکا به ظرفیت مردم است.
منصوری یادآور شد: تجربه ثابت کرده که هرکجا به کشورهای خارجی دل بستیم، کشور با مشکل مواجه شده و مردم بدانند در زمان پهلوی، آب آشامیدنی مردم نیز به مذاکره با کشورهای خارجی گره خورده بود.
وی ادامه داد: امروز به لطف خداوند، روحیه خوداتکایی و تحقق پیشرفت علمی، واژه ما «می‌توانیم» در کشور محقق شده‌است.
سرپرست نهاد ریاست جمهوری گفت: ۶ ماهواره به گفته وزیر ارتباطات سال گذشته به فضا پرتاب شد و تصاویر برخی از ماهواره‌ها نیز دریافت شده است و این پیشرفت منحصر به فرد علمی با اتکا به توان داخلی برای کشور محقق شده است.
منصوری افزود: روزی این تصاویر را با واسطه نیز به کشور نمی‌فروختند و امروز با اتکا به داخل کشور، دستیابی به این فناوری مهم رخ داده است.
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران امروز در حوزه ارتباطات، انرژی هسته‌ای، تجهیزات نظامی و
پزشکی در قله‌های پیشرفت قرار دارد و جزو کشورهای پیشرو در این حوزه است.
دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، حضور و سخنرانی در راهپیمایی ۲۲ بهمن، افتتاح چند پروژه عمرانی و اقتصادی و پیگیری مصوبات سفر دولت به استان مرکزی از جمله برنامه های سفر یک روزه معاون رئیس جمهور به استان مرکزی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار