رییس مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی، ارائه خدمات بهداشتی مطلوب در اولویت قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۰۹۱۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۱ 06 February 2023

 

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر علی علیمحمدی افزود: تا قبل از سال‌های ۱۳۶۳ تا ۱۳۶۵ ارایه خدمات درمانی در روستاهای استان مرکزی در قالب تیم‌های سیار انجام می‌شد، اما اکنون سیستم بهداشت روستایی فعال شد.
وی با اشاره به اینکه تیم‌های سیار روستایی در قبل از انقلاب اسلامی خدماتی محدود شامل واکسیناسیون و توزیع قرص ضدبارداری را ارایه می‌کردند، افزود: ۵۴ خانه بهداشت روستایی، ۵۴ پایگاه سلامت شهری، ۲۰ مرکز خدمات جامع شهری و ۱۱ مرکز جامع خدمات روستایی در شهرستان اراک فعالیت می‌کنند.
وی تاکید کرد: ۴۵ مرکز خدمات جامع سلامت شهری، ۵۰ مرکز خدمات جامع روستایی به جمعیت شهرهای مذکور خدمات ارایه می‌کنند.
وی افزود: ۲۷۵ خانه بهداشت در شهرستان‌های اراک، دلیجان، محلات، کمیجان، تفرش، آشتیان، خنداب و فراهان به مردم این مناطق خدمات بهداشتی و درمانی ارایه می‌کنند.
دکتر علیمحمدی ادامه داد: یک میلیون نفر از جمعیت یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفری این استان زیرپوشش خدمات بهداشتی در مراکز روستایی و شهری قرار دارند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک  گفت: نظام شبکه بهداشت و درمان اصول و ضوابطی برای گسترش واحدهای بهداشتی درمانی و ارائه خدمات مدنظر قرار دارد که از همان آغاز تاکنون هنوز هم مورد استفاده بوده است.
دکتر علیمحمدی گفت: برای کمک به ارایه خدمات درمانی بعد از انقلاب اسلامی طرح‌های مختلفی از قبیل طرح تربیت بهدار، طرح سپاه بهداشت، طرح بهدار روستا، طرح سلسله و طرح رضاییه با هدف دسترسی مردم به نیازهای اولیه بهداشتی اجرا شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار