پروژه زیست‌محیطی واحد تولیدی تبدیل پودر سنگ به کاغذ (کارخانه کاغذ صبا زرین) همزمان ایام ا.. دهه فجر انقلاب اسلامی با رویکرد زیست محیطی در شهرستان محلات به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۱۰۹۱۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۲ 05 February 2023

 

 یوسف یوسفی مدیرکل حفاظت مجیط زیست استان مرکزی در آیین بهره برداری از این واحد تولیدی گفت : مزیت این صنعت این است که نه تنها تخریب محیط زیستی ندارد بلکه ضایعات سنگ که در طبیعت رها می شود جمع آوری و به کاغذ تبدیل واز قطع درختان برای این منظور نیز جلوگیری می شود.
وی با اشاره باینکه  این صنعت براساس دانش نوین طراحی وساخته شده ، بیان داشت : یک سوم تولیدات این کارخانه به کاغذ دیواری تبدیل شده و مابقی در اختیار انتشارات، صنایع بسته‌بندی و سایر صنایع قرار خواهد گرفت. قیمت این کاغذ از کاغذ معمولی پایین‌تر است و نکته مهم این است که در این کارخانه تنها از برق استفاده می‌ کند و به انرژی های دیگر وابسته نیست وفاقد پساب وپسماند مخرب محیط زیست است .
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی با اشاره به نظارت کامل اداره کل بر فعالیت صنایع برای کنترل میزان آلایندگی آنها اضافه کرد: صنایع به منظور دستیابی به توسعه پایدار باید از تکنولوژی ها و فناوری های نوین، برای دستیابی به استانداردهای زیست محیطی استفاده کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار