شهردار اراک گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته در سال ۱۴۰۲ کلنگ زنی خانه فرهنگ و فرهنگسراهایی را خواهیم داشت که پروژه‌های پر بازدهی هستند و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به بهره برداری خواهد رسید تا مورد استفاده شهروندان قرار گیرند.
کد خبر: ۱۰۹۰۷۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۷ 02 February 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی،علیرضا کریمی افزود: سیاست گذاری شهرداری و شورای اسلامی شهر اراک در چند حوزه خلاصه شده است. اولین مورد توسعه زیرساخت‌ها است چراکه اراک از لحاظ زیرساختی مشکل دارد و اگر زیرساخت‌ها را رفع کنیم ارائه خدمات به شهروندان با کیفیت بهتری انجام خواهد شد.
وی با اشاره به برنامه شهرداری اراک برای احداث فرهنگسرا در سطح شهر گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته در سال ۱۴۰۲ کلنگ زنی خانه فرهنگ و فرهنگسراهایی را خواهیم داشت که پروژه‌های پربازدهی هستند و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به بهره برداری خواهند رسید تا مورد استفاده شهروندان قرار گیرند.
شهردار اراک افزود: توسعه اماکن ورزشی روباز و سرپوشیده با نگاه به مناطق حاشیه ای و کم برخوردار نیز در برنامه های سال آینده شهرداری اراک خواهد بود،بر اساس برنامه ریزی که صورت گرفته توسعه کمی و کیفی پروژه‌ها همزمان با یکدیگر است.
دکتر کریمی اظهار کرد: برای جشنواره فیلم فجر، با اعتبار ۱.۵ میلیارد تومان دستگاه های جدید سینمایی برای فرهنگسرای شهر خریداری شده و در این فرهنگسرا نصب شد و بنا داریم فرهنگسرای شهر را به منظور فعالیت های سینمایی برای بعد از جشنواره فجر نیز حفظ کنیم.
وی با بیان اینکه شهرداری برنامه های جنبی و نمایشگاه های متعددی در دهه فجر اجرا خواهد کرد گفت: در چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، برنامه های متعددی را در نظر گرفتیم و جشنواره هایی برای کودکان و نوجوانان و خانواده ها پیش‌بینی شده است. همچنین برگزاری پویش های خوبی مانند پویش «جات اینجاست»، «در جریان باشید» و «برای وطن» در نظر گرفته شده است. ۴۴ رویداد در ۴۴ مسجد در سطح شهر اراک نیز برگزار می شود.
شهردار اراک با اشاره به برگزاری رویدادها و مسابقات با جوایز متعدد در حوزه های مختلف برای اقشار و گروه های سنی مختلف شهروندان اراکی افزود: المپیاد بزرگ ورزشی اراک تحت عنوان المپیاد جام امیرکبیر برگزار می شود که یکی از بهترین رویدادها در سطح کشور است. این المپیاد در بیش از ۴۸ رشته ورزشی به مدت دو ماه برای آقایان و بانوان، پیشکسوتان و سالمندان، کودکان و نوجوانان، خبرنگاران و هنرمندان برنامه ریزی شده و ازتمام هیات های ورزشی دعوت شده وپیش بینی شرکت بیش از ۴ هزار نفر دراین جشنواره را داریم.
شهردار اراک همچنین از نورپردازی پل بسیج توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری خبر داد.
کریمی اظهار داشت: نورپردازی پل بسیج واقع در بلوار کربلا توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر و چهل و چهارمین سالگرد بهار شکوهمند انقلاب اسلامی انجام شد.
وی با بیان این موضوع که پل بسیج یکی از مهم ترین تقاطع های شهر اراک به شمار می رود و از تردد بالایی برخوردار بوده به همین منظور با هدف زیبا سازی منظر شهری و ارتقای فضای بصری شهر اراک نور پردازی تقاطع مذکور توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری انجام گرفت.
شهردار اراک گفت:در اجرای این پروژه از والواشرهای برنامه پذیر استفاده شده و تمام جهات این تقاطع نورپردازی شده است.
وی گفت:در اجرای این پروژه ۷۰۰ عدد والواشر برنامه پذیر تک رنگ برای نورپردازی سازه فلزی پل و ۸۰ عدد تابلو میانی تقویت کننده استفاده شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار