استاندار مرکزی گفت:انقلابی در ابعاد انقلاب اسلامی ایران وجود ندارد که از دهه سوم خود عبور کرده باشد، دهه سوم انقلاب‌های جهان به عنوان دهه انقلاب میری معروف است.
کد خبر: ۱۰۹۰۴۳۷
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۴ 31 January 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی،فرزاد مخلص‌الائمه در رویداد منطقه‌ای همکاری مشترک دانشگاه و صنعت برای توسعه صنایع نیروگاهی نوین به عنوان گامی دیگر به سوی توسعه و تثبیت جایگاه استان مرکزی به عنوان قطب و کانون (هاب) صنایع نیروگاهی و پالایشگاهی در اراک، افزود: پیشرفت و توسعه کشور با پیوند صنعت و دانشگاه محقق می‌شود و توجه به این مهم امری ضروری است.
وی یادآورشد: توجه رهبر معظم انقلاب به تولیدات دانش‌بنیان ذیل اقتصاد مقاومتی موجب شکوفایی در دانشگاه و صنعت شده‌ است.
وی بیان کرد: دانشگاه‌ها در گذشته تا پشت دیوارهای خود اثرگذاری نداشتند اما اکنون به برکت انقلاب اسلامی این نهادها نقش موثری در مسایل اجتماعی، صنعتی، اقتصادی و تولیدی در کشور دارند و نقش نخبگان در مسایل جامعه افزایش یافته است.
استاندار مرکزی ادامه داد: ۶۱ دانشگاه در این استان وجود دارد که این تعداد موجب شده تا استان مرکزی به یکی از قطب‌های دانشگاهی کشور تبدیل شود.
مخلص‌الائمه عنوان کرد: بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در گذشته در دانشگاه‌های استان مرکزی به تحصیل اشتغال داشتند که این تعداد اکنون به ۶۴ هزار نفر رسیده و این قشر باید نقش پررنگتری در همکاری با صنایع استان داشته باشند.
وی ادامه داد: دانشگاه صنعتی استان مرکزی که مولود دانشگاه‌های بزرگ کشور است، ظرفیت مناسبی دارد تا با کمک این مجموعه، پیوند صنعت و دانشگاه در جامعه تقویت شود.
استاندار مرکزی با یادآوری انعقاد تفاهم‌نامه در راستای توسعه صنایع نیروگاهی نوین، افزود: این تفاهم‌نامه زمینه اجرای طرح‌های مشترک علمی و نوآورانه در دانشگاه صنعتی اراک را فراهم می‌کند.
مخلص‌الائمه گفت: همچنین این رویداد زمینه‌ساز شکل‌گیری ارتباط هرچه بیشتر صنایع بزرگ استان مرکزی و دانشگاه‌های استان را فراهم می‌سازد.
وی ادامه داد: استان مرکزی استان پهناوری نیست اما ظرفیت‌های بسیاری در حوزه صنعت به خود اختصاص داده و این استان نخستین رتبه نخست صنایع بزرگ، رتبه چهارم در زمینه شرکت‌های صنعتی را داراست و در حوزه کشاورزی و تجارت نیز از جایگاه خاصی برخوردار است.
مخلص‌الائمه با تبریک آغاز دهه مبارک فجر، افزود: انقلاب اسلامی با تمام تلاش‌ها وتوطئه‌های استکبار جهانی به دهه پنجم خود رسیده و چهل‌وارگی خود را مقتدرانه طی می‌کند.
استاندار مرکزی تاکید کرد: انقلاب اسلامی به برکت امام راحل(ره)، رهبر معظم انقلاب، شهدا و تجاربی که از تاریخ آموخته، با قدرت به راه خود ادامه داده و با وجود تمامی دشمنی‌ها، در حوزه‌های مختلف علمی، اقتصادی و فناوری‌های نوین به پیشرفت‌های بزرگی دست یافته‌است.
وی با یادآوری انعقاد تفاهم نامه صنایع بزرگ استان مرکزی برای توسعه صنایع نیروگاهی نوین، افزود: تحقیقات کاربردی صنعتی و چندجانبه بین صنایع ارشد این استان و شرکت مادر تخصصی تولید و توسعه انرژی در حوزه نوین، استفاده از ظرفیت طرفین در توسعه و ایجاد زیرساخت‌های پژوهشی و تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه و مشارکت در ساخت و بومی‌سازی تجهیزات مورد نیاز برنامه‌های توسعه نیروگاه کشور، از جمله موارد مطرح شده در این تفاهم نامه است.
استاندار مرکزی اضافه کرد: همکاری علمی و تخصصی مشترک در بهره‌گیری از امکانات و تجهیزات طرفین، استفاده از ظرفیت قانون جهش شرکت‌های دانش‌بنیان با هدف ارتباط دانشگاه و صنعت، همکاری در برگزاری دوره‌های آموزشی و ارایه خدمت مشاوره‌ای از سوی هریک از طرفین از دیگر محورهای این تفاهم‌نامه است.
مخلص‌الائمه گفت: هدایت موثر پایان نامه تحصیلات تکمیلی به سمت خلق پژوهش‌های کاربردی با هدف برطرف نمودن نیازهای صنعت نیروگاه‌های کشور، همکاری در برگزاری نمایشگاه‌ها و سایر رویدادهای علمی و همکاری طرفین برای ارتباط دانشگاه با مراکز علمی و پژوهشی صنعتی به عنوان حلقه واسط از دیگر موراد مطرح شده در این تفاهم‌نامه است.
معاون سازمان انرژی اتمی هم گفت: این سازمان برنامه‌های توسعه‌ای را در تمامی حوزه‌ها برای خود تنظیم کرده و این برنامه‌ها بیستم فروردین امسال رونمایی شد.
وی افزود: این برنامه‌ها بیشتر مبتنی بر استفاده حداکثری از صنایع بومی و توسعه بومی‌سازی در کشور است و برنامه توسعه‌ای علاوه براینکه رشد و توسعه این سازمان را به همراه دارد موجب رشد و توسعه صنایعی که در فعالیت‌های سازمان مشارکت دارند، نیز می‌شود.
معاون سازمان انرژی اتمی ادامه داد: امید است این تفاهم‌نامه قدم موثری در حوزه بومی‌سازی صنایع نیروگاهی و رشد و توسعه استان مرکزی که از استان‌های صنعتی پیشرو در کشور محسوب می‌شود، به همراه داشته باشد.
وی گفت: در صنعت هسته‌ای کشورهای دنیا استانداردهایی حاکم است که استاندارد بین‌المللی است و از سطح استانداردهای تجاری به مراتب بالاتر است.
معاون سازمان انرژی اتمی افزود: صنایعی که در این حوزه وارد می‌شوند و فعالیت می‌کنند باید سطح فعالیت‌ها و استاندردهای کاری خود را ارتقا دهند و این امر موجب رشد و توسعه همه جانبه آن صنایع می‌شود.
وی اضافه کرد: امید است با این تفاهم‌نامه زمینه بهره‌گیری سازمان انرژی اتمی از ظرفیت این صنایع به خصوص در زمینه فعالیت‌های نیروگاهی فراهم شود.
معاون سازمان انرژی اتمی گفت: همچنین صنایع استان مرکزی بتوانند سطح خود را به سطح استانداردهای حوزه صنعت هسته‌ای افزایش دهند و خدمات ارزشمندی را در حوزه نیروگاه اتمی ارایه دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار