مدیرکل محیط زیست استان مرکزی گفت:تالاب‌ها از غنی‌ترین اکوسیستم‌های کره زمین هستند و ارزش اکولوژیک آن‌ها ۱۰ برابر جنگل‌ها و ۲۰۰ برابر زمین‌های زراعی است و برای حفظ تالاب‌ها باید جهانی فکر و منطقه‌ای عمل کرد.
کد خبر: ۱۰۹۰۴۳۱
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۵ 31 January 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی، یوسف یوسفی در کارگروه شهرستانی برنامه مدیریت جامع تالاب آقگل که درسالن جلسات فرمانداری شهرستان خنداب برگزار شد با تشریح ساز و کارهای اجرایی برنامه مدیریت جامع تالاب آقگل، ساختارهای کارگروه های منطقه ای، استانی و شهرستانی ذیل برنامه تبیین و وظایف  دستگاههای مرتبط افزود: شعار جهانی روز تالابها" وقت احیا تالاب هاست " ،  تالاب‌ها موجودات زنده طبیعی و حیاتی هستند که باید برای تداوم حیات بشر و تنوع عظیمی از جانوران و گیاهانی که در این زیستگاه منحصر به فرد زیست می‌کنند از آن‌ها حفاظت شود.
وی با اشاره باینکه برنامه مدیریت جامع تالاب آقگل  با همکاری  کلیه دست اندر کاران دولتی و غیر دولتی ، جوامع محلی و سازمانهای مردم نهاد تدوین شده  و مصوبه های شورای برنامه ریزی هر دو استان مرکزی و همدان  را اخذ کرده است یادآورشد:مصوبات مشخص شده در این جلسات قانونی و اجرایی است و این مصوبات باید طبق برنامه تدوین شده بصورت جدی اجرایی و پیگیری شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ابراز امیدواری کرد با اجرای دقیق برنامه مدیریت جامع تالاب آقگل  به زودی شاهد جلب مشارکت مردم ، بسط فرصت های بهره برداری  پایدار از تالاب مانند گردشگری ، رونق معیشت  جوامع محلی و احیای کامل تالاب ارزشمند آقگل باشیم.
 رضا احدی فرماندار شهرستان خنداب ، با قدردانی از اقدامات انجام شده در حوزه حفاظت محیط زیست در این شهرستان گفت: حمایت و حفاظت از محیط زیست یک وظیفه همگانی است و قطعاً مجموعه فرمانداری از هیچگونه حمایت و همکاری با حفاظت محیط زیست دریغ نخواهد کرد.
وی با اشاره به اهمیت مسایل محیط زیستی خواستار ارتقا نمایندگی محیط زیست به اداره در این شهرستان شد و ابراز داشت رعایت ملاحظات زیست محیطی در اجرای کلیه پروژه ها امری ضروری است و همه باید در این راستا تلاش کنیم.
احدی با تشریح  اهمیت و کارکردهای تالاب آقگل بر لزوم بهره گیری از کلیه ظرفیتهای شهرستان و تعامل بیت دستگاهی  در راستای حفاظت از این زیست بوم ارزشمند تاکید کرد.
گفتنی است :تالاب آقگل در حوزه آبریز قره چای و در حد فاصل استان های همدان و مرکزی قرار گرفته است. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار