مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی از اختصاص چهار هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال در سفر رئیس جمهور و هیات دولت، به این اداره کل خبرداد.
کد خبر: ۱۰۸۹۹۸۴
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۲ 29 January 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی،جواد لنجابی در جمع خبرنگاران، افزود: این منابع مالی در چند سرفصل از جمله احداث، مقاوم سازی، تخریب، بازسازی و استاندارد سازی فضاهای آموزشی به اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی اختصاص یافته‌ است.
وی ادامه داد: ۲ هزار میلیارد ریال این اعتبارات از محل فروش املاک مازاد به اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی اختصاص یافت که یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال این منابع مالی در سال جاری و ۵۰۰ میلیارد ریال سال آینده برای تکمیل طرح‌های خیرساز، محرومیت زدایی و استاندارد سازی سامانه‌های گرمایشی مدارس به این اداره کل تخصیص یافته‌ است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی خاطرنشان کرد: این منابع مالی برای اجرای ۷۷ عنوان طرح به این اداره کل اختصاص یافته‌ است.
لنجابی با یادآوری تکمیل و بهره‌برداری از ۴۴ طرح آموزشی به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی توسط اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی در سال جاری گفت: ۲۴ طرح آموزشی از مجموع این طرح‌ها در هفته دولت و ابتدای مهرماه به آموزش و پرورش این استان تحویل شده و بهره‌برداری از بقیه این طرح‌ها نیز همزمان با دهه مبارک فجر آغاز می شود.
وی ادامه داد: ۷۷ طرح امسال توسط اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی در حال اجرا بود که ۴۴ طرح از مجموع این طرح‌ها به بهره برداری رسیده و عملیات اجرایی ۴۴ طرح دیگر نیز در این مدت با کمک خیران در استان آغاز شده‌ است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی یادآور شد: ۵۴ درصد مدارس کانکسی این استان از سال ۹۷ تاکنون جمع‌آوری و مقاوم سازی شده و ۴۰ مدرسه کانکسی با ۴۸ کلاس درس اکنون در استان فعال است.
لنجابی گفت: شهرستان شازند با ۱۶ مدرسه کانکسی فعال، بیشترین مدارس کانکسی فعال در سطح استان را به خود اختصاص داده‌ است.
وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و از محل اعتبارات دولتی و طرح شهید پناهی تمامی مدارس کانکسی استان مرکزی تا مهرماه سال آینده جمع آوری می‌شود.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی هدایت خیران مدرسه ساز به سمت جمع‌آوری مدارس کانکسی را از برنامه‌های اولویت‌دار این اداره کل عنوان کرد و افزود: اکنون عملیات اجرایی جمع‌آوری و مقاوم سازی ۱۵ مدرسه کانکسی توسط خیران مدرسه‌ساز در این استان در حال انجام است.
لنجابی استانداردسازی سامانه گرمایشی فضاهای آموزشی استان مرکزی را از دیگر برنامه‌های اولویت دار اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز این استان عنوان کرد و افزود: اکنون تمامی بخاری‌های نفتی سطح مدارس استان جمع‌آوری شده و جمع‌آوری بخاری‌های گازی مدارس استان نیز در حال انجام است.
وی پیش بینی کرد: تمامی بخاری‌های گازی سطح مدارس استان مرکزی تا مهر ماه سال آینده جمع آوری و سامانه گرمایشی فضاهای آموزشی استان تا ابتدای سال نحصیلی آینده استاندارد سازی می شود.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی از ایجاد هنرستان‌های جوار صنعت در این استان خبرداد و گفت: ایجاد ۲ هنرستان جوار صنعت با همکاری واحدهای تولیدی هپکو و ماشین سازی اراک در دستور کار این اداره کل است و قرارداد ایجاد این هنرستان‌ها با صنایع این شهرستان منعقد شده‌ است.
وی گفت: بهره گیری از ظرفیت گروه‌های جهادی از دیگر برنامه‌های اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی است و اکنون این اداره کل با گروه‌های جهادی منتظران خورشید، ولی نعمتان و بسیج سازندگی در راستای طراحی و بهینه سازی مدارس در حال همکاری است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی از افزایش ۳۵ درصدی اعتبارات استانی این اداره کل در سال جاری خبر داد و افزود: ۱۰ میلیارد ریال منابع مالی سال گذشته از محل اعتبارات ارزی به این اداره کل اختصاص یافت که این اعتبارات در سال جاری به ۲۸۰ میلیارد ریال افزایش یافته‌ است.
لنجابی خاطرنشان کرد: ۵۵ طرح مشارکتی توسط اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی در حال انجام است که ۲۴ طرح از مجموع این طرح‌ها به آموزش و پرورش تحویل شده‌ و ۶ طرح تمام خیری نیز در استان در حال اجرا است.
وی ادامه داد: عملیات اجرایی ۶ سالن ورزشی، ۲۲ چمن مصنوعی و چهار طرح ورزشی اکنون توسط اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز استان مرکزی در حال انجام است که با بهره برداری از این طرح‌ها در ابتدای مهرماه سال آینده سرانه ورزشی استان افزایش می‌یابد.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی گفت: در راستای افزایش سرانه ورزشی استان، ایجاد زمین چمن با همکاری دهیاری‌ها در روستاهای کم برخوردار و سالن ورزشی در روستاهای برخوردار در دستور کار این اداره کل قرار دارد.
لنجابی از هوشمند سازی ۴۲ مدرسه استان مرکزی در سال جاری خبرداد و گفت: ۴۲ نمایشگر تعاملی به ارزش ۳۷ میلیارد ریال توسط اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان در اختیار آموزش و پرورش استان قرار گرفت.
وی ادامه داد: ۲۰۰ میلیارد ریال امسال توسط اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی برای اجرای آسفالت و ایزوگام مدارس هزینه شده و قرارداد ۱۶۶ میلیارد ریال برای اجرای آسفالت مدارس با پیمانکاران منعقد شده‌ است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی با یادآوری تجهیز ۱۰۰ درصدی مدارس تحویلی به اداره کل آموزش و پرورش این استان گفت: ۱۶۵ میلیارد ریال تجهیزات نیز شهریور امسال توسط این اداره کل برای نوسازی و تجهیز کلاس‌های درس استان تحویل مدارس شد.
لنجابی افزود: همچنین در راستای تجهیز و نوسازی تجهیزات هنرستان‌های استان مرکزی نیز امسال ۲۰۰ میلیارد ریال تجهیزات در اختیار این فضاهای آموزشی قرار گرفت.
وی از تجهیز اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی به سامانه مکان یابی مدارس در استان خبرداد و گفت: با بهره‌گیری از این سامانه میزان نیاز مناطق استان به مدرسه و فضاهای آموزشی مشخص شده و زمینه خدمت رسانی به مردم استان با بهره گیری از این سامانه بیش از پیش فراهم شده‌ است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی افزود: بهره‌گیری از سامانه نوین پیش ساخته سازی در مدارس استان از دیگر برنامه‌های این اداره کل است و بر اساس این سامانه می‌توان در صورت عدم نیاز به مدرسه در یک منطقه آن مدرسه را جمع آوری به منطقه دیگر منتقل کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار