مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مرکزی گفت: امسال در مجموع یک میلیارد و پانصد میلیون تومان اعتبار استانی برای احیای بناهای تاریخی اختصاص یافته که بعد از وصول آن مرمت به سرعت انجام خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۸۹۵۰۸
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۱ 26 January 2023

 

به‌گزارش تابناک مرکزی، مصطفی مرزبان در جلسه شورای اسلامی شهر ساوه که با هدف تعیین تکلیف و احیای برخی بناهای بناهای تاریخی این شهر انجام شد، افزود: ما نیز در اداره کل مرکز استان با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنیم اما برخی از نیازهای شهرستانها از طریق استان قابل پیگیری است.
مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مرکزی ادامه داد: بناهای حمام تاریخی حاج میرزا یوسف واقع در میدان انقلاب و آب انبار مجموعه "عبدل آباد" ملقب به آب انبار "کلبعلی خان خلج" آماده هر گونه همکاری هستیم و پیرو تفاهم‌نامه‌‌های صورت گرفته با اداره اوقاف و امور خیریه هم در بحث واگذاری و هم مرمت آمادگی لازم را داریم.
مرزبان اظهار داشت: امسال خوشبختانه در سفر ریاست جمهوری به استان مرکزی برای احیای بافت‌های تاریخی اعتباراتی جذب شده که حدود یک میلیارد تومان آن برای مرمت مسجد جامع ساوه و رقمی هم برای بازار ساوه جذب شده که پیگیریم بعد از دریافت این اعتبار به زودی مرمت‌ها را آغاز کنیم.
او از اقدامات شهرداری و شورای اسلامی شهر ساوه در خصوص مرمت و بازسازی بازار تاریخی قدردانی کرد و گفت: مسجد جامع ساوه در قسمت محوطه‌سازی و بندکشی دیوارها و مبارزه با موریانه به مرمت اضطراری نیاز دارد که به زودی با تحقق این اعتبار مرمت آن با همکاری شهرداری ساوه آغاز خواهد شد.
مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مرکزی افزود: حمام بازار ساوه نیز پیرو تفاهم نامه انجام شده با اوقاف و امور خیریه شهرستان و با نظارت کارشناسی میراث‌فرهنگی به زودی مرمت و بازسازی خواهد شد.
مرزبان با اشاره به اینکه ۳۰ نفر از بهترین نیروهای این اداره کل در حوزه صنایع دستی، گردشگری و مرمت بازنشسته شده‌اند و متاسفانه جذب نیروی جایگزین آنان انجام نشده است تصریح کرد: با پیگیری های صورت گرفته از طریق سازمان برنامه بودجه اقداماتی برای جذب نیرو برای در حال انجام است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار