فرماندار اراک گفت: آغاز عملیات اجرایی ۲۰۰ طرح عمرانی در دهه مبارک فجر امسال در این شهرستان هدفگذاری شده است که از این تعداد، ۱۸۰ طرح آماده بهره‌برداری است.
کد خبر: ۱۰۸۹۱۳۱
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۳ 24 January 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی، امیر هادی در جمع خبرنگاران افزود: در این دهه، عملیات اجرایی ۲۰ طرح مهم نیز آغاز می‌شود و آیین‌های متفاوتی در این ایام تنظیم شده که با حضور مسئولین استانی و کشوری برگزار می‌شود.
وی اعتبار طرح‌های قابل افتتاح شهرستان اراک را پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: با افتتاح این طرح‌ها برای ۲ هزار نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌شود.
فرماندار اراک ادامه داد: فرمانداری نماد حاکمیت و حکمرانی در هر شهرستان است و هماهنگ کننده دستگاه‌های اداری و اجرایی است و هرچه مجموعه فرمانداری در شهرستان ظهور پررنگ‌تری داشته باشد دستگاه‌های اجرایی هماهنگ‌تر و موفق‌تر عمل می‌کنند.
هادی اظهار داشت: در طی ۱۴ ماه گذشته در فرمانداری اراک تلاش شد تا این نهاد یک فرمانداری ایستاده باشد و مدیران ادارات و بخش‌های مختلف نیز ایستاده بودند و خدمات خود را در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، عمرانی و سایر بخش‌ها به اثبات رساندند.
وی تصریح کرد: در این مدت بسته کاملی از مسایل، رفع مشکلات و خدمات ارایه شد و امید است قضاوت همه نیز بر این باشد که مسئولین حوزه شهرستان اراک توانسته باشند از مجموع مسایل و مشکلات به شایستگی خارج شوند.
فرماندار اراک ادامه داد: هماهنگی اعضای شورای تامین اراک در برقراری نظم و امنیت جای تقدیر دارد، زیرا بحران سه ماهه پاییز امسال که با یک جریان رسانه‌ای سنگین و صف‌آرایی قابل توجه از سوی رسانه‌های معاند و شبکه‌های اطلاعاتی موساد و سازمان منافقین صورت گرفت، با حفظ سطح هوشیاری و خونسردی از سوی اعضای شورای تامین به بهترین شکل مدیریت شد و کارنامه قابل دفاعی در این حوزه ارایه شد.
هادی با یادآوری سفر رییس‌جمهوری به استان مرکزی و شهرستان اراک، گفت: در این سفر بسیاری از پروژه‌های قدیمی که به عنوان آثار تاریخی اراک بودند و سال‌ها در بلاتکلیفی به سر می‌بردند، تامین اعتبار شدند.
وی عنوان کرد: کتابخانه مرکزی، بیمارستان ۹۶ تخت خوابی زنان و زایمان اراک، موزه دفاع مقدس، تقاطع غیرهمسطح سنجان، تکمیل آبرسانی به اراک از سد کمال صالح و بیمارستان ولیعصر (عج) این شهر، مهمترین طرح‌هایی هستند که در این سفر تامین اعتبار شدند.
فرماندار اراک افزود: تامین اعتبار و آغاز عملیات آبرسانی به شهر داوودآباد و ۳۴ روستای مسیر فراهان، آغاز عملیات مجتمع امرآباد شهر اراک، تامین زمین و اعتبار برای مجتمع اداری بخش معصومیه و اصلاح شبکه‌های آبرسانی روستاهای شهرستان اراک از اقدامات صورت گرفته است که با جدیت پیگیری می‌شود.
هادی عنوان کرد: با مدیریت و پشتیبانی استاندار مرکزی و دانشگاه علوم پزشکی اراک، بخشی از اعتبارات بیمارستان ولیعصر (عج) این شهر از طریق ماده ۵۶ قانون تنظیم در حال اخذ است.
وی یادآور شد: در اراک به عنوان عنوان مرکز استان مرکزی با بیش از ۵۰ درصد جمعیت این استان، ۳۸ پایگاه سلامت شهری وجود داشت که بیشتر آنها استیجاری بود اما هم‌اکنون ۱۵ پایگاه سلامت در این شهر تامین اعتبار شده است و تکمیل یک مرکز جامع سلامت نیز در یک سال گذشته در اراک انجام شد.
فرماندار اراک ادامه داد: در این مدت، هشت پایگاه اورژانس شهری در شهرستان اراک تکمیل و بخشی به بهره‌برداری رسیده است.
هادی عنوان کرد: به همت شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی، فراخوانی برای تکمیل تصفیه‌خانه اراک تهیه شد و مطالعات انتقال تصفیه فاضلاب به صنایع بزرگ و جایگزینی آب شرب سالم در دست اقدام است و این مهم با جدیت پیگیری می‌شود.
وی گفت: حدود ۱۲ سال است که فاضلاب تصفیه شده اولیه به منطقه میقان سرازیر می‌شود که این امر نارضایتی‌هایی در روستاهای مجاور تالاب میقان ایجاد کرده است که تلاش است تا نارضایتی‌ها کاهش یابد و موضوع انتقال فاضلاب اراک به شهرک صنعتی خیرآباد و پروژه‌های فضای سبز شهری از دیگر اقداماتی است که با میانگین پیشرفت بالای ۹۰ درصد در دستور کار قرار دارد.
فرماندار اراک اضافه کرد: تعریض محور آهنگران - ساروق به عنوان یکی از خواسته‌های چندین ساله اهالی این منطقه صورت گرفته، محور هزاوه - اراک نیز تعریض شده است و اجرای محور قره کهریز تامین اعتبار شد.
هادی بیان کرد: رفع نقطه حادثه‌خیز در تقاطع روستای جیریا، ایمن‌سازی و جداسازی مسیر گاوخانه، تعریض محور نظم‌آباد، آغاز عملیات باند دوم جاده اراک - فراهان و عملیات اجرایی ایجاد زیرگذرهای داوودآباد و امامزاده محمد عابد (ع)، مطالعات ایجاد مسیر تندرو اراک- سلفچگان از حدفاصل شهرک امیرکبیر از دیگر موارد انجام شده در حوزه عمرانی شهرستان اراک در یک سال گذشته است.
وی با یادآوری سیل تابستان امسال، گفت: پنج روستای بخش ساروق این شهرستان دچار مشکلاتی شدند که با مدیریت بحران شهرستان، اقدامات خوبی صورت گرفت و خسارت اندکی متوجه جامعه روستایی این مناطق شد.
فرماندار اراک در خصوص وضعیت ویروس کرونا نیز توضیح داد: سال گذشته میزان فراگیری کرونا در اراک به حدی بود که همه فعالیت‌های اجتماعی و عمومی را تحت تاثیر قرار داده بود و با اقدامات بزرگ دولت سیزدهم در امر واکسیناسیون، امروز برای چندمین ماه متوالی است که مردم شهرستان اراک شرایط عادی دارند.
هادی بیان کرد: شهرستان اراک با توجه به وسعتی که دارد، تحت تاثیر آسیب‌پذیری‌های بیشتری است که وجود معتادان متجاهر یکی از این آسیب‌ها است و این موضوع یکی از دغدغه‌های اصلی مدیریت شهرستان است و در این راستا با تلاش‌های صورت گرفته، اقدامات بازسازی ساختمان متعلق به آموزش و پرورش توسط شهرداری اراک برای ایجاد کمپ ترک‌ اعتیاد در روستای ولی‌آباد این شهر انجام شد و به زودی افتتاح می‌شود.
وی عنوان کرد: امسال در شهرستان اراک، همایش ۲۰۰ هزار نفری پیاده‌روی اربعین به عنوان نماد وحدت و انسجام اسلامی در حدفاصل اراک تا امامزاده محمدعابد (ع) برگزار شد.
فرماندار اراک افزود: وی انتقال سهام آذرآب اراک در ۲ هفته گذشته و رفع موانع انتقال سهام واگن پارس را از دیگر اقدامات صورت گرفته در حوزه اقتصادی عنوان کرد.
هادی اظهار داشت: در ستاد تسهیل استان مرکزی حدود ۲۳۰ مصوبه برای فعال‌سازی صنایع غیرفعال و رونق تولید تصویب شد و ۱۷۵ واحد صنعتی غیرفعال و تعطیل این شهرستان به چرخه فعالیت بازگشتند.
وی در خصوص وضعیت آلودگی هوای اراک به عنوان یک دغدغه مهم برای مردم اراک، گفت: مصرف مازوت تصمیم فرا استانی است اما استاندار مرکزی طرحی را به عنوان طرح انرژی پاک برای نیروگاه شازند امضا کردند و طرح‌های زیادی برای کاهش آلودگی هوا در دست پیگیری است.
فرماندار اراک ادامه داد: شهرداری اراک نیز از محل منابع آلاینده، ۷۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی را در یک سال گذشته نوسازی کرد که این مهم تاثیر زیادی در کیفیت خدمات و کاهش آلودگی دارد.
هادی تاکید کرد: پیگیری‌های زیادی برای کاهش آلودگی هوای اراک در حال انجام است اما شرمنده مردم هستم و این موضوع یک فرایند چندساله است و به فوریت حل نمی‌شود.
وی بیان کرد: امسال برای نخستین‌بار بزرگداشت امیرکبیر در یک تراز قابل توجهی در استانداری مرکزی برگزار شد و امید است این برنامه مهم در سال‌های آتی نیز با کیفیت بیشتری استمرار داشته باشد.
فرماندار اراک اضافه کرد: رسوب اعتبارات در دهیاری‌ها یک معضل جدی در این شهرستان بود و باعث شده بود تا خدمات به خوبی ارایه نشود که با تلاش‌های گسترده، این معضل رفع شده و امسال در بخشداری مرکزی اراک که در گذشته بیشترین مشکل در خصوص رسوب اعتبارات را داشت، ۸۶ درصد اعتباراتش جذب شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار