بازرس کار اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان محلات گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۲۰ درصد از گشت‌های این اداره در مورد به کارگیری اتباع غیرمجاز، به کارگاه‌های ساختمانی اختصاص یافته است.
کد خبر: ۱۰۸۸۹۸۶
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۸ 23 January 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی، مهران شریفی رضوی افزود: امسال در بازرسی از کارگاه‌های ساختمانی، ۳۸ نفر از اتباع غیرمجاز شناسایی و صاحبان ۱۳ کارگاه هم جریمه شدند.
وی یادآورشد:در زمینه مقابله با بکارگیری اتباع خارجی در کارگاه‌های ساختمانی، بخش‌های مختلف مثل نیروی انتظامی، انجمن صنفی کارگران ساختمانی و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی وظایفی بر عهده دارند که مرکزیت آن بر عهده وزارت کشور و اداره اتباع خارجی استانداری و مسئول اجرای این مهم نیز فرمانداری شهرستان است.
او افزود: از ابتدای سال تاکنون چهار گشت اتباع ویژه کارگاه‌های ساختمانی انجام شد در صورتی که در سال گذشته فقط یک مورد انجام شده بود.
بازرس کار اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان محلات گفت: تاکید بر عدم به‌کارگیری کارگران و استادکاران بدون مهارت فنی و حرفه‌ای است.
مهران شریفی رضوی با اشاره به اینکه ۲۰ درصد گشت‌های اداره کار در سال جاری به این موضوع اختصاص یافته درباره به‌ کارگیری کارگران اتباع در دستگاه‌های دولتی افزود: از آنجا که نهاد‌های دولتی اقدامات ساختمانی خود را به پیمانکار واگذار می‌کنند در صورت مشاهده یا گزارش، برخورد با آن پیمانکار در اولویت قرار می‌گیرد.

خبرنگار محسن بهرامی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار