استاندار مرکزی با اشاره به شخصیت برجسته و بی نظیر امام راحل در تاریخ اسلام گفت: چنین شخصیت بی‌نظیری، انقلابی را خلق کرد که بر خلاف همه انقلاب‌های معاصر جهان هر سال مقتدرتر از دهه های قبل خود پیش رفته است.
کد خبر: ۱۰۸۸۳۸۷
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۸ 20 January 2023

 


به گزارش تابناک مرکزی،فرزاد مخلص الائمه  در آیین اختتامیه هفته فرهنگی « بر آستان آفتاب» در سالن اجتماعات بیت تاریخی امام راحل در خمین، افزود: انقلاب اسلامی همیشه زنده است و نگاه تحول گرایانه برای حفظ آن ضروری است.
وی یادآورشد:امام خمینی(ره) سازو کاری را بنیان گذاشتند که با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری وارد چهل واره دوم شده است.
وی بیان کرد: بسیاری از انقلاب‌های جهان در دهه سوم که به انقلاب میری معروف است، انقلاب خود را از دست می دهند.
استاندار مرکزی با اشاره به اینکه امام راحل فرمودند رمز بقای جمهوری اسلامی همان رمز پیروزی انقلاب است گفت: برای اینکه انقلاب اسلامی به چهلواره سوم وارد شود باید به همان دستوری عمل کرد که با آن دستور انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.
وی افزود: اگر یاد حضرت امام راحل و حضرت فاطمه (س) را گرامی می‌داریم باید پیام این اسطوره‌ها را نیز مورد توجه قرار دهیم و برگزارکنندگان هفته فرهنگی «برآستان آفتاب» در این ۲ مولفه موفق عمل کردند.
مقام عالی اجرایی استان مرکزی گفت: امید است این هفته به عنوان یک هفته تحول گرایانه استمرار داشته باشد و بتوان با رفع برخی کمبودها و تقویت نقاط قوت هفته‌های موفق تر و پربارتر را برگزار کرد.
مخلص الائمه ادامه داد: استان مرکزی مفتخر به زادگاه امام خمینی(ره) است و براساس فرمایش مقام معظم رهبری شاکله علمی حضرت امام(ره) در حوزه علمیه اراک شکل گرفته است.
مخلص الائمه گفت: حضرت امام (ره)حکومتی را سرنگون کرد که با تمام جزئیات و وجود وابسته به قدرتمندترین قدرت‌های جهان بود و این در تاریخ جهان بی سابقه است.
وی اضافه کرد: سیستم و سازمان نظامی کشور در گذشته توان مقابله با حداقل‌های تهاجمات خارجی را نداشت اما با انفاس حضرت امام و راهبری داهیانه مقام معظم رهبری امروز به جایی رسیده ایم که متهم به صادرات پیشرفته ترین سلاح های نظامی به ابرقدرت‌های نظامی هستیم و این موفقیت‌ها در همه عرصه ها حدود ما را تغییر داده است.
استاندار مرکزی تصریح کرد: در مباحث ژئوپولتیکی و در مقاطعی که مرزهای سیاسی و جغرافیایی مرسوم وجود نداشت، از مرزها تحت عنوان سرحدات تعبیر می شد ولی اکنون مرزها کاملا منطبق بر خطوط سیاسی رسمی مصور است اما سرحدات بنا به میزان اقتدار کشور متفاوت است.
مخلص‌الائمه خاطرنشان کرد: سرحدات همیشه منطبق بر مرزهای سیاسی نیست بلکه گاهی کیلومترها جلوتر از مرز قرار گرفته و فاصله را با ملت‌ها و دیگر دولت‌ها تعیین می‌کند و گاهی نیز عقب‌تر از مرز سیاسی قرار دارد همچنین برخی اوقات سرحدات داخل مرز سیاسی کشور و گاهی داخل مرزهای سیاسی دیگران است و در همه جای دنیا این سرحدات قابل تحلیل و بحث است.
وی بیان کرد: سرحدات نظامی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی می‌تواند در موقعیتی قرار گیرد که متفاوت از مرز جغرافیایی رسمی باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار