مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: بیش از سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال سرمایه‌گذاری امسال در بخش گردشگری شهرستان خمین انجام شد.
کد خبر: ۱۰۸۷۹۴۵
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۶ 17 January 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی، مصطفی مرزبان در آیین تجلیل از مفاخر خمین همزمان با هفته فرهنگی این شهرستان در سالن اجتماعات بیت تاریخی امام راحل، افزود: سه اقامتگاه بوم‌گردی در خمین فعال است و این شهرستان یکی از محورهای گردشگری و محور مطالعات گردشگری است.
وی یادآورشد: تبدیل خمین به قطب گردشگری در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی با اشاره به فعالیت ۹ هزار هنرمند در این استان، گفت: از این شمار، ۵۵۰ هنرمند در خمین فعالیت دارند.
مرزبان ادامه داد: ۱۰ بازارچه با ۱۰ غرفه در شهرستان‌های استان مرکزی فعال است و سه فرصت شغلی مستقیم و پنج فرصت شغلی غیر مستقیم در این بخش ایجاد شده است.
وی با اشاره به ساخت ۲ بازارچه صنایع دستی در استان مرکزی افزود: خمین نخستین شهرستان در کشور است که ساخت صنایع دستی در آن آغاز شده است.
فرماندار خمین نیز در این آیین با تقدیر از برنامه‌ریزی، پیگیری و اجرای هفته فرهنگی خمین گفت: با توجه به اینکه این شهرستان زادگاه امام راحل است کمبود چنین برنامه‌ای در این خطه احساس می‌شود.
حمید کمانکش ادامه داد: بیت تاریخی امام خمینی (ره) باید به عنوان پایگاه فرهنگی خمین، استان و کشور مطرح شود.
وی افزود: در هفته فرهنگی خمین، صبح ها ۸۰۰ دانش آموز در بیت امام (ره) حضور دارند و شادی و نشاط این دانش آموزان پیام آینده برای ایران اسلامی است.
فرماندار خمین گفت: این هفته فرصتی برای تحقق اهداف فرهنگی و تربیتی است و انتظار می‌رود هفته‌های متعددی به مناسبت‌های مختلف در این خطه برگزار شود.
در این آیین از همسر سردار شهید حسین ساعدی و هشت نفر از مفاخر خمین در حوزه‌های، هنری، پژوهشی و کارآفرینی خمین قدردانی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار