معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی از تشکیل گروه‌های سازش محلی شناسنامه‌دار با حضور معتمدین محل، در مساجد اراک خبرداد.
کد خبر: ۱۰۸۷۷۴۸
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۷ 16 January 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی،محسن خیرمند در نشست ایجاد تشکیل گروه‌های صلح و سازش محلی در اراک، افزود: یکی از کارکردهای مهم مساجد در گذشته، مأمنی برای طرح مشکلات ساکنان محله با امام جماعت مسجد و بزرگان محله بوده است و اعتماد سازی خوبی نیز در این راستا صورت گرفته بود.
وی تاکید کرد: هرچند این موضوع، اکنون کمرنگ شده اما تجارب گذشته و اثرگذاری بالای این مهم، ایجاب می‌کند احیای مجدد این سیستم با برنامه‌ریزی مدون و هدفمند صورت بگیرد، چرا که اجرای این طرح نه تنها سازش اختلافات محلی را به دنبال دارد، بلکه افراد می‌توانند دغدغه‌ها و مشکلات خود را که حتی در قالب اختلاف نیست، در مساجد مطرح و نتیجه مطلوب را بگیرند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی گفت: در راستای تشکیل گروه‌های سازش مذکور، شناسایی و ساماندهی معتمدین هر محله امری ضروری است که باید مورد توجه قرار گیرد.
خیرمند با بیان اینکه گروه‌های سازش باید با اعضای محدود و ساختاری نظام‌مند فعالیت کنند، گفت: برای تحقق این مهم، انتظار می‌رود فعالیت گروه‌های سازش مردم محور باشد چرا که در این صورت اعتمادسازی به شکل صحیح صورت می‌گیرد و رغبت افراد برای در میان گذاشتن مشکل خود با اعضای گروه‌های سازش بیشتر می‌شود.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقع جرم دادگستری استان مرکزی تاکید کرد: تشکیل گروه‌های سازش محلی شناسنامه‌دار، علاوه بر کاهش پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی، در کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز کمک می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار