استاندار مرکزی گفت:رسانه‌ها نقش مهمی در انعکاس دستاوردها و اقدامات نظام مقدس جمهوری اسلامی دارند که باید با تولید محتوا و استفاده از ظرفیت فضای مجازی گام بلندی در جهت اطلاع‌رسانی و معرفی دستاوردهای نظام بردارند.
کد خبر: ۱۰۸۷۳۳۴
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۵ 14 January 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی،فرزاد مخلص الائمه در نشست ستاد دهه مبارک فجر استان مرکزی، افزود: دهه مبارک فجر فرصتی مناسب برای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی و خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان است.
وی یادآورشد: با توجه به فعال بودن دانشگاه‌ها و مدارس استان نیاز است علاوه بر ایجاد شور و نشاط محیطی، از نظر محتوایی نیز با بهره‌گیری از ظرفیت‌ مدیران جوان انقلابی نسبت به تبیین و تشریح دستاوردهای نظام اسلامی اقدام شود.
استاندار مرکزی با تاکید بر اطلاع رسانی دستاوردهای استان در سطح ملی گفت: هفته فرهنگی خمین از روز گذشته در زادگاه امام راحل آغاز شده اما انعکاس رسانه‌ای چندانی نداشته در صورتی که از این فرصت می‌توان در جهت تبیین دستاوردهای نظام اسلامی استفاده کرد.
مخلص الائمه افزود: منظرسازی و فضاسازی شهری در دهه مبارک فجر باید توسط دستگاه‌های اجرایی به خصوص شهرداری‌ها جدی گرفته شود و می‌توان در این زمینه علاوه بر ظرفیت دستگاه‌های دولتی از ظرفیت مردمی نیز استفاده کرد.
وی ادامه داد: نوجوانان و جوانان باید مورد توجه ویژه کمیته‌های دهه مبارک فجر در استان مرکزی قرار داشته باشند و سرفصل جدیدی در خصوص نسل جوان جامعه در کمیته‌ها باز شود.
استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: برنامه‌ها و اقدامات باید توسط کمیته‌ها به صورت استانی دیده شود و ایده‌ها توسط ادارات متولی باید به شهرستان‌ها نیز تسری داده شود.
مخلص الائمه گفت: نیاز است با ارزیابی برنامه‌های دهه مبارک فجر سال گذشته از اجرای برنامه‌های ضعیف و بی‌محتوا در دهه مبارک فجر امسال خودداری شود.
وی با یادآوری نامگذاری امسال توسط رهبر معظم انقلاب با عنوان «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین»، افزود: نیاز است کمیته‌ای بر اساس شعار سال به ریاست رئیس پارک علم و فناوری استان مرکزی تشکیل شود و ایده‌های فناورانه جمع‌آوری و در نمایشگاهی تخصصی در معرض دید مردم قرار گیرد.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: ۲۵ کمیته تخصصی ستاد دهه مبارک فجر استان تشکیل و فعالیت خود را از ماه‌های قبل آغاز کرده‌اند.
حجت الاسلام هادی خلیلی افزود: فرمانداران شهرستان‌ها به عنوان مسئول ستاد شهرستانی هستند و باید نشست‌های ستادی شهرستانی با حضور ائمه جماعت و مسئولان برگزار شود.
وی ادامه داد: ۱۲ ستاد شهرستانی، ۳۵ ستاد شهری، ۲۰۰ ستاد روستایی و یکصد ستاد مردمی برای برگزاری برنامه‌های دهه مبارک فجر در استان مرکزی تشکیل شده است.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی خاطر نشان کرد: ۱۰ هزار برنامه فرهنگی و اجتماعی در دهه مبارک فجر پارسال توسط کمیته‌های شهرستانی و استانی این استان برگزار شد.
حجت الاسلام خلیلی افزود: هرساله برنامه‌های دهه مبارک فجر با گلباران بیت تاریخی امام خمینی (ره) در خمین و حجره طلبگی ایشان در مدرسه سپهداری(حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک آغاز می شود.
وی ادامه داد: نواختن زنگ انقلاب، برگزاری یادواره شهدا، میهمانی لاله‌ها، برگزاری جشنواره‌ها و مسابقات فرهنگی و ورزشی، برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی، نشست‌های خاطره‌گویی و برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن در ۱۵۰ نقطه استان از جمله برنامه‌های دهه مبارک فجر در استان است.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: برگزاری برنامه‌های دهه مبارک فجر با رویکرد مردمی امسال در دستور کار است.
حجت الاسلام خلیلی افزود: شمار قابل توجهی طرح‌های عمرانی و خدماتی در نقاط مختلف استان مرکزی همزمان با دهه مبارک فجر با حضور استاندار، معاونان استانداری و مدیران کل استان بهره‌برداری می‌شوند.
شهردار اراک هم گفت: نیاز است با ارزیابی برنامه‌های دهه مبارک فجر سال گذشته زمینه تاثیرگذاری هرچه بیشتر برنامه‌های ایام الله دهه فجر سال جاری فراهم شود.
علیرضا کریمی افزود: امیدآفرینی و اعتماد سازی باید محور برنامه‌های دهه مبارک فجر امسال باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار