رئیس پلیس فتا استان مرکزی ضمن هشدار در خصوص بررسی اصالت سایت فروشگاهی در خریدهای آنلاین از کشف يك کلاهبرداری با عنوان فروش لوازم یدکی خودرو در اراك خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۶۹۰۹
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۶ 11 January 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی، سرهنگ "احسان آنقی" رئیس پلیس فتا استان مرکزی در تشریح این خبر گفت: با مراجعه يكي از شهروندان اراکی به پلیس فتا و تشکیل پرونده ۱۳۵ میلیون ریالی در زمینه ی کلاهبرداری از وي، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.
این مقام مسئول افزود: شاکی در اظهارات ابتدایی خود بیان داشت که به دنبال خرید لوازم جانبی خودرو اقدام به جست و جو در فضای مجازی کرده و پس از یافتن اجناس مورد نظر خود، اقدام به واریز وجه کرده است.
سرهنگ آنقی بیان کرد: مهم ترین موضوع در خصوص کلاهبرداری صورت گرفته عدم توجه شخص خریدار به هشدار های پلیس فتا و بررسی نکردن نکات ضروری در خریدهای اینترنتی بوده است و پس از واکاوی سایت فروشگاهی توسط کارشناسان پلیس فتا کلاهبرداری محرز شده و اقدامات فنی برای شناسایی متهم آغاز شد.
وی افزود: با توجه به اظهارات شاکی و تحقیقات علمی و اطلاعاتی صورت گرفته توسط افسران مبارزه با جرایم سایبری، متهم در یکی از استان های مرکزی کشور شناسایی و با هماهنگی قضایی وجه کلاهبرداری شده به حساب شاکی پرونده بازگردانده شد.
رئيس پليس فتا استان مركزي با تأكيد بر اينكه یکی از نکات مهم در خرید های اینترنتی بررسی اصالت سایت و نمادهای خرید امن در سایت های فروشگاهی است تا بتوان با اطمینان خاطر خریدی اینترنتی را انجام داد بیان داشت: کارشناسان مرکز فوريتهای سایبری پلیس فتا به شماره۰۹۶۳۸۰ به صورت ۲۴ ساعته آمادگی ارائه خدمت به هموطنان را دارند و همچنين آموزش های جامع در خصوص حضور ایمن در فضای مجازی در سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir موجود می باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار