نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: ریشه‌کن کردن فقر و محرومیت در جامعه ضروری است وتنها با قطع ارتباط افراد با نیازمندی محقق می‌شود که لازمه این مهم نیز توانمندسازی و اشتغالزایی است.
کد خبر: ۱۰۸۶۹۰۶
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۱ 11 January 2023

 


به گزارش تابناک مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در نشست شورای زکات استان مرکزی، افزود: توانمندسازی مددجویان و سرمایه‌گذاری در ایجاد اشتغال پایدار، برنامه اولویت‌دار نهادهای حمایتی باشد.
وی یادآورشد: تقویت مشارکت‌های مردمی در خدمت به نیازمندان و توسعه خدمات اشتغالزایی برای جامعه هدف باید مورد توجه نهادهای حمایتی قرار گیرد.
وی ادامه داد: بخشی از افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) که شرایط اجتماعی، روحی و جسمی لازم برای آموختن آموزش‌های مهارتی را ندارند باید مورد حمایت‌های مادی قرار بگیرند اما برای مابقی افراد باید زمینه اشتغال و خوداتکایی را فراهم کرد.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: حل مشکل اشتغال مددجویان و مهیا کردن بستر درآمد، بهترین خدمت به خانواده‌های نیازمند است و استقلال مالی برای این خانواده‌ها امنیت و آرامش را به آنان هدیه می‌دهد.
وی کمیته امداد را یادگار ارزشمند امام راحل عنوان کرد و افزود: این نهاد انقلابی جایگاه ویژه‌ای در جامعه دارد و در طول عمر پربرکت انقلاب اسلامی همواره منشاء آثار و برکات بسیاری برای اقشار آسیب‌پذیر جامعه بوده است.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: باید مهم‌ترین هدف کمیته امداد امام خمینی (ره) ایجاد حس خودباوری در مددجویان به منظور شکوفایی استعدادها و ایجاد انگیزه کار و تلاش باشد.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی زکات را از مهمترین واجبات دینی عنوان کرد و گفت: پرداخت زکات نه تنها به افزونی نعمت و برکت الهی کمک می‌کند، بلکه راهی برای فقرزدایی و دفع بلاهای اقتصادی و معیشتی افراد نیازمند است.
وی با بیان اینکه فقرا در ضرورت رسیدگی و اولویت اول مصرف زکات هستند، بیان کرد: اگر اغنیا زکات خود را پرداخت کنند در جامعه فقیر باقی نمی‌ماند و برای تحقق این هدف باید فرهنگ سازی انجام شود و رسانه‌ها بیشتر برای این کار تلاش کنند.
نماینده ولی‌ فقیه در استان مرکزی افزود: نتایج دنیوی و اخروی زکات باید برای مردم تبیین شود و از طرف دیگر گزارش کاری سالانه زکات اعلام شود تا مردم از تاثیرات مثبت زکات در عمران و آبادانی جامعه خبردار شوند.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی در بخش دیگری از سخنان خود به شرکت افراد در نماز جمعه تاکید کرد و ادامه داد: نماز جمعه سنگر دفاع از ارزش‌های دینی و اخلاقی و موثرترین منبر برای تقویت بینش سیاسی در نظام جمهوری اسلامی است.
وی تاکید کرد: خدواند در قرآن کریم مومنان را برای حضور در نماز جمعه دعوت کرده است و افراد باید برای حضور در این کنگره عظیم فرهنگی گوی سبقت را از یکدیگر بربایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار