استاندار مرکزی گفت: تمامی مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی باید شهید سلیمانی را به عنوان قهرمان ملت ایران و امت اسلامی الگوی خود قرار دهند.
کد خبر: ۱۰۸۶۶۷۱
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۶ 10 January 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی،فرزاد مخلص الائمه در آیین تکریم و معارفه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی، افزود:شهید سلیمانی در کنار ویژگی‌های منحصر به فرد خود با تمام وجود در جهت سربلندی ایران اسلامی تلاش کرد.
وی یادآورشد:دولت سیزدهم تمام تلاش خود را برای اجرای عدالت در لایه‌های مختلف جامعه بکار گرفته و در بیش از یک‌سال گذشته نیز گام‌های بلندی در این راستا برداشته شده است.
استاندار مرکزی گفت: رشد و توسعه توام با عدالت محور برنامه‌های دولت سیزدهم است و برنامه‌های مدونی برای تحقق این مهم در استان مرکزی تدوین شده است.
وی ادامه داد: دولت وظیفه تضمین امنیت، تامین رفاه و آزادی اجتماعی و معنوی را عهده‌دار است و می‌طلبد دستگاه‌هایی که وظیفه حکومتی دارند در هدایت مردم کوشا باشند و آنها را به مسیر صحیح هدایت کنند و تحقق تمام این عوامل ذیل عدالت میسر است.
نماینده عالی دولت سیزدهم در استان مرکزی اظهار داشت: حوزه عمرانی در کنار تمام مدیریت‌ها ارتباط و تعامل زیادی با تمام موضوعات دارد و تامین زیرساخت‌های عمرانی تضمین‌کننده بسیاری از مقوله‌ها است که باید از سوی دستگاه‌های مسئول انجام شود.
مخلص الائمه ادامه داد: چنانچه بخواهیم عدالت را به صورت فراگیر برپا کنیم ، نیازمند توسعه عادلانه زیرساخت‌های عمرانی هستیم.
وی عنوان کرد: ۳۵ کمیسیون و کارگروه تخصصی زیر نظر معاونت هماهنگی امور عمرانی فعال هستند که این مهم نشان‌دهنده حجم کاری بسیار بالا در این معاونت است.
استاندار مرکزی گفت: فعالیت‌های عمرانی موفق بسیاری در استان انجام شده و اقدامات دیگری نیز باقی مانده که باید با جدیت دنبال شود.
مخلص‌الائمه ادامه داد: بیش از ۸۰ هزار طرح عمرانی نیمه کاره در کشور وجود دارد و در صورتی که تمام اعتبارات ۳۰ سال کشور برای تکمیل این طرح‌ها هزینه شود باز هم امکان بهره‌برداری از همه آنها وجود ندارد.
وی گفت: انجام طرح‌های عمرانی نیازمند تامین بودجه است اما برای انجام طرح‌های اقتصادی می‌توان از ظرفیت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بهره‌گیری کرد.
استاندار مرکزی گفت: وضعیت منابع مالی کشور خاص است، بویژه در دوره‌ای که پشت میزنشینی راهبرد اصلی دولت بود و نگاه‌ها برای پیشرفت و توسعه کشور به کشورهای غربی بود و در نهایت از ملجاء و پناهگاه یعنی کشورهای غربی نفعی حاصل نشد و زمان فراوانی هم از دست رفت و شرایط اقتصادی کشور به پیچیدگی‌هایی رسید که تاثیر آن در حوزه‌های عمرانی مشهود است.
مخلص الائمه بیان کرد: از آغاز فعالیت در استان مرکزی تاکنون با هیچ مدیری در حوزه استان که ابلاغ آنها به استانداری ارتباط دارد، غافلگیرانه خداحافظی نشده است و این امر حداقل‌ها و ضرویات اولیه مدیریت در دولت اسلامی است که باید رعایت شود.
وی با بیان اینکه انتخاب مدیران جدید با مشورت مدیران ادوار انجام می‌شود، اظهار داشت: سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی هم به ظرفیت‌ها، نقاط قوت و ضعف استان به صورت نسبی و هم به کشور به صورت ویژه مسلط و دارای تجارب ارزنده‌ای است و باید با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مختلف استان و انگیزه مضاعف در راستای توسعه استان تلاش کند.
استاندار مرکزی یادآور شد: فرآیند تکمیلی برخی از طرح‌های عمرانی استان برای اولین بار در تاریخ استان مرکزی به صورت چند شیفته و شبانه‌روزی انجام می‌شود و بر همین اساس بسیاری از طرح‌های عمرانی که سالها در آغاز عملیات اجرایی آنها می‌گذرد مانند پل شهدای سنجان اکنون آماده بهره‌برداری هستند.
مخلص الائمه تاکید کرد: جمهوری اسلامی با خلق ظرفیت‌های جدید با محدودیت‌ها مقابله می‌کند و امور را پیش می‌برد.
استاندار مرکزی ادامه داد: کشور ایران در دوران دفاع مقدس از تامین و تولید سیم‌خاردار ناتوان بود اما هم‌اکنون متهم به صادرات پیشرفته‌ترین سلاح‌های جهان به ابرقدرت‌های نظامی است و این اتفاق با ظرفیت‌سازی و خلق ظرفیت‌های جدید و یک آینده‌نگاری راهبردی برای کشور تحت زعامت رهبری حاصل شده است.
مخلص‌الائمه اضافه کرد: این دولت متعلق به همه مردم است و مسئولان باید با تمام توان در خدمت‌رسانی به مردم تلاش کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی هم گفت: گفتمان دولت سیزدهم خدمت‌رسانی بی‌منت و صادقانه به آحاد مردم است.
بهنام نظری افزود: برخی طرح‌های عمرانی کشور تبدیل به آثار باستانی شده بود که در دولت سیزدهم اتفاقات خوبی در راستای تکمیل و بهره‌برداری از این طرح‌ها افتاد.
وی ادامه داد: قطار پیشرفت طرح‌های عمرانی و اقتصادی کشور در دولت سیزدهم در حرکت است و بدون وقفه به حرکت خود ادامه می‌دهد.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی هم گفت: امید است با تعامل و
هم افزایی اقدامات موثر تری در حوزه عمرانی انجام دهیم.
علی اکبر اسدی افزود: بسیاری از طرح‌های عمرانی که در کشور در حال اجرا است شاید نتیجه آن قابل قبول مردم و اولویت نباشد اما اجرایی شده و باید در اسرع وقت به بهره‌برداری برسند.
وی ادامه داد: استان مرکزی ظرفیت های بسیار بالایی دارد و امید است با بهره گیری از ظرفیت کارشناسان، اتفاقات خوبی در استان رقم بخورد.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی اضافه کرد: اولین موضوع سفر رئیس جمهور به استان مرکزی است که ظرفیت خوبی در این راستا پیش بینی شده و باید بتوانیم ۱۰۰ درصد مصوبات را اجرایی کنیم و نهضت ملی مسکن نیز باید با جدیت دنبال شود.

در این مراسم از زحمات مهدی زندیه‌وکیلی قدردانی و علی‌اکبر اسدی به عنوان سرپرست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی معرفی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار