رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: شورای ششم مخالف حذف طرح ۵۸ متری است و آن را یک تصمیم غیرکارشناسانه در دوره گذشته می‌داند، اما به قانون پایبند است و بر اجرای مواردی که از مجاری قانونی تصویب و ابلاغ می‌شود به نحو احسن نظارت می‌کند.
کد خبر: ۱۰۸۶۰۹۱
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۶ 07 January 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی،پیمان عین‌القضاتی در جمع خبرنگاران افزود: شهرداری اراک مکلف به اجرای طرح ۲۴ متری این شهر شد و تاخیر در این راستا به‌هیچ عنوان جایز نیست.
وی تاکید کرد: طرح ۲۴ متری یک شریان اصلی محسوب نمی‌شود بلکه یک معبر جمع و پخش‌کننده است که بر اساس مصوبه، از میدان ولیعصر(عج) به خیابان میرزای شیرازی ایجاد می‌شود و اجرای آن، مردم را از بلاتکلیفی بین طرح ۵۸ متری و ۲۴ متری رهایی می‌بخشد.
رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک ادامه داد: ۲۴۵ پلاک با مساحت ۲۳ هزار و ۲۲۰ متر مربع با این معبر درگیر هستند که با ابلاغ به شهرداری، تکلیف خانواده‌هایی که منازل آنها در این مسیر است، پس از گذشت حدود ۲۰ سال روشن شد.
عین‌القضاتی اظهار داشت: ۱۷۰ پلاک کمتر از ۴۰ درصد، ۳۵ پلاک بین ۴۰ تا۷۰ درصد، ۱۴ پلاک بین ۷۰ تا ۹۰ درصد و ۲۶ پلاک بین ۹۰ تا ۱۰۰ درصد در اجرای طرح، درگیر این معبر هستند و تملکاتی که در دوره‌های قبل انجام شده و موارد تملکی که از انتهای خیابان جهاد باقی مانده است، می‌تواند پشتوانه‌های خوبی برای اجرای طرح ۲۴ متری باشد.
وی گفت: با اعلام مجدد این طرح از سوی استاندار مرکزی و با گذشت یک ماه از ابلاغ آن، عملیات اجرایی طرح ۲۴ متری کلید می‌خورد و شورای شهر نیز با جدیت پیگیر این موضوع است.
رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک افزود: در راستای اجرای این طرح سیاست‌های تشویقی افزایش می‌یابد و پیشنهاد مشوق‌های شورا برای املاک مجاور معبر، توافقنامه با مالکین تا سقف پنج طبقه و پیلوت و حداکثر سطح اشغال بیش از ۶۰ درصد (سطح اشغال در مساحت باقیمانده) در برابر امتیاز عقب نشینی است و امتیاز اعطای تجاری به شرط تامین پارکینگ است که در این زمینه نیاز به مصوبه کمیسیون ماده پنج است.
عین‌القضاتی عنوان کرد: امید است با سرعت و شتاب مناسب، عملیات عمرانی طرح ۲۴ متری آغاز شود تا شاهد یک طرح محرک توسعه شهری باشیم و میزان رضایتمندی شهروندان افزایش یابد.
طرح ۵۵ متری اراک با هدف روانسازی ترافیک و ایجاد روند تکمیل شبکه معابر شهری از سال ۸۱ پیش‌بینی و توسط شورای عالی شهرسازی و معماری کشور مصوب و ابلاغ شد.
بر اساس مختصات این طرح، تملک ۲۱۸ پلاک به شعاع ۲ کیلومتری از میدان ولیعصر(عج) تا خیابان میرزای شیرازی در دستور کار بود که با گذشت بیش از ۱۵ سال اجرایی نشد و پس از گذشت سال‌ها این طرح به پروژه ۲۴ متری تغییر کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار