استاندار مرکزی گفت: شهید سلیمانی مرد تحول بود و ویژگی‌های منحصر به فردی که سردار را محبوب قلب‌ها کرد، تحول آفرینی بود.
کد خبر: ۱۰۸۵۴۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۸ 03 January 2023

 


به گزارش تابناک مرکزی، فرزاد مخلص‌الائمه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مرکزی افزود: شهید سلیمانی از هر فرصتی که توانست، برای امت اسلامی ظرفیت ایجاد کرد و به دنبال جلوه‌گری و نمایش نبود.
وی دربخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه باید تلاش مدیران این استان در راستای افزایش رضایتمندی مردم به عنوان نخستین وظایف مدیریتی، مضاعف‌تر شود گفت:رهبر معظم انقلاب فرمودند، تنها عاملی که امید و اعتماد را برمی‌گرداند، کاهش فاصله بین قول و عمل مسئولان است‌ و این مهم یک تکلیف است.
وی بیان کرد: طرح مشارکت عمومی و خصوصی برای اتمام طرح‌های نیمه‌تمام دولتی از ظرفیت‌های منحصربه فردی است که قانون و قانونگذار برای برون‌رفت از فاجعه طرح‌های نیمه تمام در کشور ایجاد کرده است.
استاندار مرکزی ادامه داد: تعداد پروژه‌های نیمه‌تمام و ناتمام در کشور ۸۰ تا ۹۰ هزار طرح برآورده شده که با اعتبارات دولتی قابل اجرا نیستند و نظام برنامه‌ و بودجه کشور از عهده آن برنمی‌آید و اگر بودجه کشور در مدت ۳۰ سال صرف هیچ کاری نشود، باز هم توانایی تکمیل این طرح‌ها وجود ندارد.
مخلص الائمه اظهار داشت: عمر بیشتر طرح‌های نیمه‌تمام کشور و این استان ۱۵ تا ۲۰ سال یا بیشتر است و صرف نظر از اینکه این طرح‌ها خدمات نمی‌دهند، به جهت نیمه تمام بودن موجب مخل نظم عادی جامعه نیز شده‌اند.
وی توضیح داد: اگر برنامه ایجاد یک اتوبان یا جاده در یک منطقه نبود، مردم در مسیر قبلی تردد می کردند، اما طرح‌های نیمه تمام برای مردم مزاحمت و گله‌مندی به حق ایجاد کرده است و سال‌های سال است که طرح‌هایی آغاز شده و هنوز به اتمام نرسیده‌اند.
استاندار مرکزی اضافه کرد: کلنگ‌ موزه فرش اراک سال‌های سال به زمین خورده اما خبری از ایجاد آن نیست و در راستای این طرح نیز خیّری قرار است چندصد میلیارد فرش را در اختیار این موزه قرار دهد اما هنوز جای آن ایجاد نشده است، فاجعه بیمارستان جایگزین ولیعصر (عج) که سال‌های سال است برای تکمیل معطل مانده است و اگر برای اتمام این طرح‌ها حرکت جهادی صورت نگیرد، به همین شکل نیمه‌تمام باقی می‌مانند.
مخلص‌الائمه گفت: بسباری از صنایع با ضرب و زور سیاسیون مستقر یا جابه‌جا شده‌اند و حالا برای آلایندگی و کمبود آب ناشی از ایجاد آنها باید بر سرخود بزنیم و دهها اختلال دیگر ایجاد شود تا آب صنایع فولاد تامین شود و یا آلایندگی صنایع پتروشیمی و نیروگاه‌ها را تحمل کرد.
وی یادآور شد: به طور مثال قرار بوده یک کارخانه در اهواز ایجاد شود اما در خراسان شمالی ایجاد شده و این‌ها از افتضاحات نظام برنامه‌ریزی و نظام سیاسی حاکم بر نظام برنامه‌ریزی بوده و دولت سیزدهم وارث چنین شرایطی است.
استاندار مرکزی افزود: در شرایط فعلی امیدی به برخی از دستگاه‌ها که امور جاری آنها آنقدر زیاد است که فرصت کار تحول‌آفرینی از آنها گرفته شده نیست، اما هنوز به بسیاری از دستگاه‌ها امیدهای زیادی وجود دارد.
مخلص‌الائمه تاکید کرد: یکی از ظرفیت‌ها توجه به مشارکت بخش خصوصی است که باید فوری و بدون فوت وقت، مورد توجه قرار گیرد و هرچه می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد تا بهره‌برداری از آنها زودتر انجام شود.
مخلص‌الائمه در بخش دیگری از سخنانش گفت: ساماندهی غار نخجیر دلیجان در اولویت برنامه‌ها قرار دارد و در این راستا ماموریت‌هایی به ۲ دستگاه محول شده که ساماندهی شود و شرایط فعلی این غار در شان این سرمایه ملی و استان مرکزی نیست.
وی اظهار داشت: ساماندهی غار نخجیر دلیجان جزو ماموریت‌های اصلی فرمانداری این شهرستان، به لحاظ گردشگری داخلی و بین‌الملی است و استان مرکزی موافق به تصدی‌گری گروه بین‌المللی برای این غار است و نگهداری این فضا به هیچ‌عنوان مناسب نیست و از این سرمایه به خوبی استفاده نشده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی هم با بیان اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی، فرهنگ ایثار و شهادت را به خارج از مرزها برد، گفت: شهید سلیمانی مثل همه شهدای دیگر، پس از شهادتش زوایای شخصیتی و روحیات بلند این شخصیت بزرگ بیشتر مشخص شد.
نوربخش عسکری افزود: همه وظیفه دارند از ابعاد مختلف شخصیتی این شهید بزرگوار در امور مختلف الگوبرداری کنند و به وصایای این شخصیت بزرگ عمل کنند.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: دستگاه‌های اجرایی باید بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد را اجرایی کنند و آیین‌نامه‌های ابلاغی را با جدیت مطالعه و اجرا کنند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی ادامه داد: سند الگوی کشت استان مرکزی فردا (چهارشنبه) با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی رونمایی می‌شود، مصرف بهینه و الگوی کشت مورد توجه دولت است و در این راستا مصمم است تا این مهم را به دلایل شرایط بحرانی وضعیت آب در کشور عملیاتی کند.
عسکری بیان کرد: بند «د» تبصره ۱۱ قانون بودجه ۱۴۰۱ برای ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی ابلاغ شده است و سازمان مدیریت استان مرکزی مسئول حسن اجرای این آیین نامه است و مکلف است گزارش عملکرد این آیین‌نامه را در مقاطع زمانی سه‌ماهه به وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه کشور ارائه دهد.
وی اظهار داشت: ارائه آیین‌نامه تبصره ۴ قانون بودجه سال۱۴۰۱ در راستای مشارکت با بخش غیردولتی برای اجرای طرح‌های نیمه‌تمام نیز ابلاغ شده و دستگاه‌های اجرایی استان باید طرح‌های خود را در سامانه اعلام شده به ثبت برسانند و تاکنون چندین بار این مهم درخواست شده و هنوز شمار زیادی از دستگاه‌ها طرح‌های خود را ثبت نکرده‌اند و نیاز است این مهم به لیل اهمیت موضوع با سرعت انجام شود.
در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مرکزی، طرح مکان یابی مرکز لجستیک و حمل و نقل ترکیبی اراک مصوب شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار