نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: طبق گفته ی مسئولان وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی اراک، مشکلی در تجهیز و تامین دستگاه های این بیمارستان نیست و چالش اصلی، زمان اتمام آن است.
کد خبر: ۱۰۸۵۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۱ 01 January 2023

 

 

به گزارش تابناک مرکزی، علی اکبر کریمی افزود: تسریع در تکمیل طرح بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) اراک در دستور کار ویژه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار دارد.
وی یادآورشد: از اعتبارات سفر ریاست جمهوری به اراک، مبلغ چهار هزار میلیارد ریال برای تکمیل این مرکز درمانی اختصاص یافته است که تاکنون یک چهارم آن تخصیص و با قول مساعد وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مقرر شد مابقی آن نیز در اسرع وقت به حساب دانشگاه علوم پزشکی اراک واریز شود.
وی همچنین با اشاره به موافقت مجلس شورای اسلامی با کلیات لایحه معافیت واردات مواد اولیه دارویی از مالیات بر ارزش افزوده، گفت: نمایندگان مردم در خانه ملت کلیات لایحه معافیت واردات مواد اولیه دارویی، شیرخشک و تجهیزات پزشکی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده را تصویب کردند.
آصفری دیگر نماینده مردم اراک،خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی هم با تاکید بر اینکه کمبود آمبولانس و پایگاه اورژانس در اراک، کمیجان و خنداب برطرف می شود، گفت: در نشستی با رئیس اورژانس کشور که با حضور سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک و رییس اورژانس استان مرکزی تشکیل شد، مشکل کمبود و فرسودگی آمبولانس‌های اراک، کمیجان و خنداب، نیروی انسانی مورد نیاز و اعتبار لازم برای تجهیز و راه اندازی پایگاه‌های خیرساز اورژانس ۱۱۵ استان بحث و تبادل نظر شد.
وی افزود: فرسودگی و نیاز به بازسازی برخی آمبولانس‌های حوزه انتخابیه و نیز تجهیز ۱۲ پایگاه اورژانس جاده‌ای خیرساز که فاقد آمبولانس هستند، مهمترین محور تشکیل این نشست بود تا با تجهیز و برخورداری پایگاه ها از آمبولانس مردم حوزه انتخابیه از خدمات لازم در حوزه امداد و نجات جاده‌ای برخوردار شوند.
وی با اشاره به قرار گرفتن استان مرکزی در کریدور اصلی راه های مواصلاتی کشور و حجم بالای تردد که منجر به وقوع سوانح ترافیکی می شود، بر ضرورت افزایش تعداد پایگاه های اورژانس و تجهیز آنها به آمبولانس و سایر نیازها تاکید کرد و افزود: در این نشست همچنین موضوع تجهیز پایگاه های اورژانس جاده‌ای خیرساز که با کمبود تجهیزات مواجه هستند مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد که تجهیز این پایگاه ها و نیز احداث پایگاه های جدید متناسب با نیاز هر شهرستانی در دستور کار قرار گیرد.

خبرنگار محسن بهرامی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار